Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejna modernizacja Su-25

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 października 2012

W grudniu WWS rozpoczną kolejną już, seryjną modernizację samolotów szturmowych Su-25. Obecnie prototypy modelu, oznaczonego wstępnie SM3, kończą ostatnią fazę prób.

Nowa wersja Su-25SM3 (oznaczenie nieoficjalne) w nowym malowaniu przygotowana w 121 lotniczym zakładzie remontowym w Kubiance pod Moskwą (ОАО 121 АРЗ Kubinka) / Zdjęcie: foroaviones.com

Według informacji dziennika Izwiestija, który powołuje się na dowództwo rosyjskich wojsk lotniczych (WWS), próby w locie zmodernizowanych Su-25 mają się zakończyć w grudniu. Wtedy też otrzyma on nowe oznaczenie i rozpocznie się seryjna modernizacja samolotów tego typu.

Informator gazety stwierdził, że jest to program odrębny od trwającego obecnie doprowadzania standardowych Su-25 do odmiany SM. Do tej wersji Rosja zmodernizowała już 30 samolotów, a plany zakładają przebudowę do 2020 kolejnych 50 egz.

W nowym przedsięwzięciu miano wziąć pod uwagę doświadczenia z wojny w 2008 z Gruzją, w której – według oficjalnych danych Moskwy – Rosja straciła trzy samoloty Su-25 (Ile samolotów stracili Rosjanie?).

Piloci tłumaczyli to brakiem systemów walki do zwalczania stacji radiolokacyjnych oraz broni precyzyjnych. Zmuszało ich to do działania w bezpośrednim zasięgu broni strzeleckiej i przenośnych naramiennych systemów obrony przeciwlotniczej.

Według dostępnych informacji, w wyniku modernizacji załogi będą mogły atakować cele z odległości większej niż 7 km. Nowy wariant został wyposażony w system walki elektronicznej Witebsk-25, system celowniczy umożliwiający użycie pocisków kierowanych powietrze-powierzchnia Ch-29T, naprowadzanych telewizyjnie bomb KAB-500KR (odpowiednik amerykańskiej GBU-15) oraz KAB-500S-E naprowadzanych satelitarne.

Samolot otrzymał też nowy odbiornik satelitarny GPS-GLONASS o zwiększonej odporności na zakłócenia oraz możliwość szyfrowania kanału komunikacyjnego, co pozwoli na wpięcie samolotu w jeden system automatycznego dowodzenia. Ma też kamerę termowizyjną.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.