Reklama
Reklama

Peru i Pakistan są zainteresowane odkupieniem od Korei Południowej wycofanych ze służby samolotów A-37B Dragonfly.

Black Eagles wykorzystywały A-37B przez 15 lat. Czarne Orły będą latać ponownie od 2009, już na nowoczesnych T-50

Cessna A37B, odrzutowy samolot szturmowy, powstały na bazie szkolnego T-37 Tweet ponad czterdzieści lat temu, znajduje się jeszcze na wyposażeniu wojsk lotniczych ponad dziesięciu państw, głównie Ameryki Łacińskiej. Z uwagi na wiek jest jednak powoli wycofywany.

W Korei Południowej kilkanaście A-37B służyło w zespole akrobacyjnym Black Eagles do października 2007. Wycofano je z powodów bezpieczeństwa, ze względów oszczędnościowych nie decydując się na kosztowny remont.

W maju władze wojskowe Pakistanu wystosowały oficjalne zapytanie o możliwość odkupienia części do silników General Electric J85-GE-17A. Większe szanse na realizację ma jednak prośba z Peru, które jest zainteresowane odkupieniem całych samolotów. Kraj ten zakupił 53 samoloty, jednak w służbie pozostaje ich już tylko 10.

Ewentualne odstąpienie A-37B będzie częścią przedsięwzięć zmierzających do sprzedaży przez Koreę Południową ponad dwudziestu 35-letnich odrzutowców, w tym rozpoznawczych RF-5.

Black Eagles wykorzystywały A-37B przez 15 lat. Czarne Orły będą latać ponownie od 2009, już na nowoczesnych T-50

Cessna A37B, odrzutowy samolot szturmowy, powstały na bazie szkolnego T-37 Tweet ponad czterdzieści lat temu, znajduje się jeszcze na wyposażeniu wojsk lotniczych ponad dziesięciu państw, głównie Ameryki Łacińskiej. Z uwagi na wiek jest jednak powoli wycofywany.

W Korei Południowej kilkanaście A-37B służyło w zespole akrobacyjnym Black Eagles do października 2007. Wycofano je z powodów bezpieczeństwa, ze względów oszczędnościowych nie decydując się na kosztowny remont.

W maju władze wojskowe Pakistanu wystosowały oficjalne zapytanie o możliwość odkupienia części do silników General Electric J85-GE-17A. Większe szanse na realizację ma jednak prośba z Peru, które jest zainteresowane odkupieniem całych samolotów. Kraj ten zakupił 53 samoloty, jednak w służbie pozostaje ich już tylko 10.

Ewentualne odstąpienie A-37B będzie częścią przedsięwzięć zmierzających do sprzedaży przez Koreę Południową ponad dwudziestu 35-letnich odrzutowców, w tym rozpoznawczych RF-5.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.