Reklama
Reklama

Aero 2014: Archer z dieslem

We Friedrichshafen Piper przedstawił Archera z silnikiem diesla. Samolot uzyskał niedawno Uzupełniający Certyfikat Typu EASA.

Pierwszy Archer DX, napędzany silnikiem diesla Centurion 2.0S / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Samolot prezentowany na wystawie był używany do prób certyfikacyjnych. Po zakończeniu Aero odbędzie promocyjne tournee po Europie, odwiedzając Niemcy, Hiszpanię, Francję, Włochy i W. Brytanię.

Archer DX, jak oznaczono samolot, napędzany jest silnikiem Centurion 2.0S, o mocy 155 KM. Jednostka napędowa może być zasilana olejem napędowym, jak i naftą Jet-A, a także mieszanką obydwu paliw, w dowolnych proporcjach.

Napędzany dieslem Archer DX może rozwinąć prędkość 211 km/h (przy 70% mocy), zużywając 22 l paliwa na 1 h lotu. W kabinie zabudowana jest awionika glass cockpit Garmin G1000.

Dostawy pierwszych Archerów DX mają rozpocząć się w 1 kw. 2015. Cena jednostkowa samolotu, ze standardowym wyposażeniem to ok. 400 tys. USD (1,2 mln zł).

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.