Reklama
Reklama

Aero 2014: KLR 10 - zbawca czy wręcz przeciwnie?

Przeciągnięcie nadal jest jednym z częstych przyczyn wypadków w lotnictwie lekkim i ultralekkim. BendixKing zaprezentował sygnalizator przeciągnięcia KLR 10, który może być stosowany w małych samolotach.

Zdjęcie: Ryszard Jaxa-Małachowski

Dzięki prostocie KLR 10 będzie mógł zostać użyty tam, gdzie tradycyjne rozwiązania nie znalazły dla siebie miejsca.  Zabudowa jest bardzo prosta i polega na instalacji specjalnego zestawu czujników podciśnienia, który w formie niewielkiej anteny jest umieszczany na dolnej powierzchni skrzydła. Potem tylko pozostaje zabudowanie przetwornika ciśnienia oraz niewielkiego wskaźnika, który instaluje się w kabinie. Czujnik ma możliwość wyświetlania odpowiedniego układu kolorowych linii oraz dodatkowo głosowo informuje pilota, jeśli kąt natarcia zaczyna zbliżać się do wartości krytycznych.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.