Reklama
Reklama

Po kilku latach nieobecności na Le Bourget powrócił amerykański Air Tractor, prezentując dwie wersje najnowszego modelu AT-802. Debiutantem na salonie jest uzbrojony AT-802U, a towarzyszy mu standardowy AT-802 w wersji z podwoziem pływakowym.

Wersja wojskowa jest rozwinięciem projektu sprzed 10 lat, który zaowocował serią 30 maszyn z opancerzoną kabina pilota i zbiornikiem paliwa. Były one używane do niszczenia plantacji koki w Ameryce południowej. W nowej wersji samolot jest wyposażony w osiem węzłów pozwalających na zabranie do dziewięciu klasycznych bomb o masie 225 kg każda. Alternatywnie może on przewozić działka, wyrzutnie niekierowanych pocisków rakietowych lub zasobniki z wyposażeniem specjalnym.

Wzmocniony silnik (1800 KM) pozwala na operacje w trudnych warunkach, w terenie górzystym oraz przy podwyższonych temperaturach powietrza, bez szkody dla osiągów samego samolotu. Podobnie jak w poprzednich wersjach kabina pilota jest opancerzona.

Wersja wojskowa jest rozwinięciem projektu sprzed 10 lat, który zaowocował serią 30 maszyn z opancerzoną kabina pilota i zbiornikiem paliwa. Były one używane do niszczenia plantacji koki w Ameryce południowej. W nowej wersji samolot jest wyposażony w osiem węzłów pozwalających na zabranie do dziewięciu klasycznych bomb o masie 225 kg każda. Alternatywnie może on przewozić działka, wyrzutnie niekierowanych pocisków rakietowych lub zasobniki z wyposażeniem specjalnym.

Wzmocniony silnik (1800 KM) pozwala na operacje w trudnych warunkach, w terenie górzystym oraz przy podwyższonych temperaturach powietrza, bez szkody dla osiągów samego samolotu. Podobnie jak w poprzednich wersjach kabina pilota jest opancerzona.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.