Reklama
Reklama

Airbus Helicopters i Aerovel podpisały umowę dotyczącą przejęcia tej ostatniej spółki i jej bezzałogowego statku latającego Flexrotor, przeznaczonego do zadań rozpoznawczych, obserwacyjnych i wskazywania celów (ISTAR) na morzu i lądzie.

Bsl pionowego startu i lądowania Flexrotor / Zdjęcie: Dianne Bond

Aerovel z siedzibą w Bingen w stanie Waszyngton pozostanie spółką amerykańską i będzie kontynuować współpracę z Departamentem Obrony w ramach Specjalnej Umowy o Bezpieczeństwie (SSA) zawartej z agendą rządu amerykańskiego przez Airbusa.

Na przejęcie wyraziły zgodę właściwe organy obu spółek. Inwestycja nadal podlega zatwierdzeniom organów regulacyjnych, a także innym zwyczajowym warunkom. Zamknięcie transakcji powinno nastąpić w roku bieżącym.

Bezzałogowiec pionowego startu i lądowania Flexrotor o maksymalnej masie startowej 25 kg, został zaprojektowany do misji ISTAR trwających 12-14 h w typowej konfiguracji. Może przenosić różne rodzaje ładunków, w tym wyposażenie optoelektroniczne i inne sensory, zgodnie z potrzebami nabywców. Dzięki możliwości autonomicznego startu i lądowania na lądzie lub na pokładzie jednostek pływających, potrzebuje jedynie 13,5 m2  terenu by wystartować i powrócić do operatora.

Za sprawą zamówień złożonych przez agendy Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych udziału w różnych ćwiczeniach morskich Flexrotor jest sprawdzonym mnożnikiem sił w działaniach trudnych warunkach o wysokim stopniu zagrożenia i rejonach pozbawionych sygnału GPS. Może być również używany przez służby porządkowe do zadań takich jak obserwacja pożarów lasów (zapewniając strażakom obrazu sytuacji w dzień i w nocy) oraz nawigacja wśród lodu (pomoc w prowadzeniu statków przez lód na Oceanie Arktycznym).

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.