Reklama
Reklama

Kanadyjskie zakłady Bell Helicopter otrzymały zlecenie na 10-letnie serwisowanie kanadyjskich śmigłowców CH146 Griffon. Remonty 100 maszyn pochłoną 640 mln CAD.

Griffony są podstawowymi śmigłowcami kanadyjskich sił zbrojnych. Większość wykonuje zadania transportowe. 15 przystosowano do misji SAR. 8 przebudowano niedawno na wersję wsparcia, dla eskortowania ciężkich CH-47 Chinook w Afganistanie. Oprócz CH146 i CH-47, Kanadyjczycy wykorzystują również CH149 (AW101; 14 egz.) i morskie CH124 (Sea Kingi; 27 egz.), które wkrótce zostaną zastąpione przez CH-148 (S-92) / Zdjęcie: MO Kanady

Bell otrzymał zlecenie na budowę kanadyjskiej odmiany modelu 412 w 1992. Setka śmigłowców, oznaczonych jako CH146 Griffon, opuściły zakłady Bell Helicopter Textron Canada w latach 1995-1997. Od tej pory były serwisowane przez ośrodek producenta w Calgary.

Zawarta w ubiegłym tygodniu wieloletnia umowa pozwoli na zmniejszenie kosztów i rozszerzenie zakresu odpowiedzialności zakładów Bella.

Stanowi ona, że w ciągu 10 lat, producent zapewni pełen zakres usług remontowych i wsparcia technicznego, przy jednoczesnym zwiększeniu asortymentu dostarczanych części zamiennych. Wartość porozumienia to 640 mln CAD (649 mln USD). W przypadku wykorzystania opcji - 4 dodatkowych rocznych umów - koszt ten może wzrosnąć do 935 mln CAD.

Przedłużenie umowy do 14 lat w praktyce zapewnia serwisowanie dla kanadyjskich odmian śmigłowca Bell 412, aż do końca okresu ich użytkownia.

Griffony są podstawowymi śmigłowcami kanadyjskich sił zbrojnych. Większość wykonuje zadania transportowe. 15 przystosowano do misji SAR. 8 przebudowano niedawno na wersję wsparcia, dla eskortowania ciężkich CH-47 Chinook w Afganistanie. Oprócz CH146 i CH-47, Kanadyjczycy wykorzystują również CH149 (AW101; 14 egz.) i morskie CH124 (Sea Kingi; 27 egz.), które wkrótce zostaną zastąpione przez CH-148 (S-92) / Zdjęcie: MO Kanady

Bell otrzymał zlecenie na budowę kanadyjskiej odmiany modelu 412 w 1992. Setka śmigłowców, oznaczonych jako CH146 Griffon, opuściły zakłady Bell Helicopter Textron Canada w latach 1995-1997. Od tej pory były serwisowane przez ośrodek producenta w Calgary.

Zawarta w ubiegłym tygodniu wieloletnia umowa pozwoli na zmniejszenie kosztów i rozszerzenie zakresu odpowiedzialności zakładów Bella.

Stanowi ona, że w ciągu 10 lat, producent zapewni pełen zakres usług remontowych i wsparcia technicznego, przy jednoczesnym zwiększeniu asortymentu dostarczanych części zamiennych. Wartość porozumienia to 640 mln CAD (649 mln USD). W przypadku wykorzystania opcji - 4 dodatkowych rocznych umów - koszt ten może wzrosnąć do 935 mln CAD.

Przedłużenie umowy do 14 lat w praktyce zapewnia serwisowanie dla kanadyjskich odmian śmigłowca Bell 412, aż do końca okresu ich użytkownia.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.