Reklama
Reklama

Boeing ujawnił, że rozpoczął przygotowania do stworzenia eksportowej wersji AH-6, lekkiego śmigłowca, wykorzystywanego przez amerykańskie formacje specjalne. Ma on realizować misje rozpoznawcze i szturmowe.

AH-6 ma być najmniejszym, amerykańskim śmigłowcem rozpoznawczo-uderzeniowym. Jego maksymalna masa startowa wynosi ok.1,5 t. Dla porównania, ta sama wartość dla OH-58D Kiowa Warrior wynosi 2,35 t / Rysunek: Boeing

160th Special Operations Aviation Regiment wykorzystuje obecnie dwa modele lekkich śmigłowców, wywodzących się z OH-6 Hughesa: służący przede wszystkim do przerzutu sekcji specjalnych MH-6 oraz uzbrojony AH-6, przeznaczony do wsparcia ogniowego. Oba zostały przystosowane do działań nocnych, przez użycie gogli noktowizyjnych.

Na bazie tej ostatniej konstrukcji Boeing zamierza zbudować eksportową wersję AH-6. Według przedstawicieli koncernu, kilku potencjalnych odbiorców wyraziło bowiem zainteresowanie lekkim śmigłowcem rozpoznawczo-uderzeniowym. Dotyczy to przede wszystkim krajów mniej zasobnych, których rządy poszukują maszyn przydatnych do akcji przeciwpartyzanckich.

Boeing planuje uzbroić wersję eksportową w ppk Hellfire, wyrzutnie npr M260 oraz karabiny maszynowe - wszystkie te systemy zostały już zintegrowane ze śmigłowcami oddziałów specjalnych. Możliwości rozpoznania ma zapewnić dzienno-nocna głowica optoelektroniczna (pracująca także w podczerwieni), zamontowana pod nosem kadłuba. Głowica i uzbrojenie mają zostać połączone w jeden system.

Na razie nie ujawniono, które kraje wyraziły zainteresowanie tego typu śmigłowcem. Prawdopodobnie jednak są to państwa wykorzystujące obecnie OH-6 i jego pochodne. Wśród kilkudziesięciu potencjalnych odbiorców można wymienić m.in. Irak, Filipiny czy Kolumbię.

AH-6 ma być najmniejszym, amerykańskim śmigłowcem rozpoznawczo-uderzeniowym. Jego maksymalna masa startowa wynosi ok.1,5 t. Dla porównania, ta sama wartość dla OH-58D Kiowa Warrior wynosi 2,35 t / Rysunek: Boeing

160th Special Operations Aviation Regiment wykorzystuje obecnie dwa modele lekkich śmigłowców, wywodzących się z OH-6 Hughesa: służący przede wszystkim do przerzutu sekcji specjalnych MH-6 oraz uzbrojony AH-6, przeznaczony do wsparcia ogniowego. Oba zostały przystosowane do działań nocnych, przez użycie gogli noktowizyjnych.

Na bazie tej ostatniej konstrukcji Boeing zamierza zbudować eksportową wersję AH-6. Według przedstawicieli koncernu, kilku potencjalnych odbiorców wyraziło bowiem zainteresowanie lekkim śmigłowcem rozpoznawczo-uderzeniowym. Dotyczy to przede wszystkim krajów mniej zasobnych, których rządy poszukują maszyn przydatnych do akcji przeciwpartyzanckich.

Boeing planuje uzbroić wersję eksportową w ppk Hellfire, wyrzutnie npr M260 oraz karabiny maszynowe - wszystkie te systemy zostały już zintegrowane ze śmigłowcami oddziałów specjalnych. Możliwości rozpoznania ma zapewnić dzienno-nocna głowica optoelektroniczna (pracująca także w podczerwieni), zamontowana pod nosem kadłuba. Głowica i uzbrojenie mają zostać połączone w jeden system.

Na razie nie ujawniono, które kraje wyraziły zainteresowanie tego typu śmigłowcem. Prawdopodobnie jednak są to państwa wykorzystujące obecnie OH-6 i jego pochodne. Wśród kilkudziesięciu potencjalnych odbiorców można wymienić m.in. Irak, Filipiny czy Kolumbię.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.