Reklama
Reklama

Chorwackie MiGi-21 wrócą do służby?

Prognoza, że ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny dotknie także Chorwację, spowodowała, iż władze tego państwa odłożyły do 2010 decyzję o zakupie nowych samolotów wielozadaniowych. Być może do służby wrócą zakonserwowane kilka lat temu MiGi-21.

Chorwacja jest jednym z ostatnich użytkowników MiGów-21 w Europie. Ich następcy rozpoczną służbę najwcześniej za 4 lata / Zdjęcie: Katsuhiko Tokunaga

Jeżeli przetarg na nowe samoloty zostałby ogłoszony w zakładanym terminie, wówczas zwycięzcę wyłoniono by rok później. Dostawy powinny zostać zrealizowane w latach 2013-2014.

Po latach badań i dyskusji dowództwo Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana (wojsk lotniczych i obrony powietrznej Chorwacji) uznało, że posiadana obecnie flota 10 MiGów-21bisD i 2 MiGów-21UMD, których żywotność zakończy się w 2012, jest niewystarczająca do skutecznego wypełniania zadań obrony przestrzeni powietrznej kraju. Do zadowalającego spełnienia tego celu potrzeba co najmniej 16-18 samolotów (12-14 jednomiejscowych i 4 dwumiejscowe). W związku z tym pojawiły się pogłoski o przywróceniu do służby 6-7 MiGów-21 (z tuzina zakonserwowanych kilka lat temu), po wykonaniu ich przeglądów naprawczych i modernizacji. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta na początku b.r.

Chorwacja jest jednym z ostatnich użytkowników MiGów-21 w Europie. Ich następcy rozpoczną służbę najwcześniej za 4 lata / Zdjęcie: Katsuhiko Tokunaga

Jeżeli przetarg na nowe samoloty zostałby ogłoszony w zakładanym terminie, wówczas zwycięzcę wyłoniono by rok później. Dostawy powinny zostać zrealizowane w latach 2013-2014.

Po latach badań i dyskusji dowództwo Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana (wojsk lotniczych i obrony powietrznej Chorwacji) uznało, że posiadana obecnie flota 10 MiGów-21bisD i 2 MiGów-21UMD, których żywotność zakończy się w 2012, jest niewystarczająca do skutecznego wypełniania zadań obrony przestrzeni powietrznej kraju. Do zadowalającego spełnienia tego celu potrzeba co najmniej 16-18 samolotów (12-14 jednomiejscowych i 4 dwumiejscowe). W związku z tym pojawiły się pogłoski o przywróceniu do służby 6-7 MiGów-21 (z tuzina zakonserwowanych kilka lat temu), po wykonaniu ich przeglądów naprawczych i modernizacji. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta na początku b.r.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.