Wiadomości
Przedstawiciele American Legend Aircraft poinformowali o pierwszej dostawie pływakowego Legend Cuba, należącego do kategorii Light Sport Aircraft, o maksymalnej masie startowej 650 kg.
American Legend Aircraft to jedno z dwóch przedsiębiorstw, które produkują repliki lekkich samolotów sportowo-turystycznych Piper Cub J-3 i PA-11. Maszyny te są jednak zmodernizowane, wyposażone w nowoczesne silniki i awionikę.
Od 2004 samoloty budowane są zgodnie z wymogami klasy LSA. Wersje z podwoziem kołowym mają maksymalną masę startową 600 kg i są najlepiej, po samolotach niemieckiej Flight Design, sprzedającymi się maszynami tego segmentu lotnictwa sportowo-turystycznego.
Opracowanie wersji pływakowej, nazwanej AmphibCub, nastąpiło po kilku latach. Maszyna została certyfikowana na początku października 2009, w najmniej dogodnym momencie - kryzysu, który najmocniej dotknął producentów samolotów tłokowych.
Z tego powodu dostawa pierwszego samolotu odbyła się dopiero 12 stycznia. Nowym właścicielem został Dick Parsons, emerytowany pilot samolotów pasażerskich. Posiada on już od 3 lat klasycznego Legend Cuba, którym zdołał spędzić w powietrzu już 700 h.
Nowy samolot kosztował go 159 tys. USD. Za tę kwotę otrzymał 2-osobową maszynę, napędzaną silnikiem Continental O-200-D o mocy 100 KM. Samolot ma masę użyteczną 195 kg, co pozwala na zabranie dwóch dorosłych osób na krótką wycieczkę lub samotny lot pilota na odległość do 500 km, przy prędkości ok. 140 km/h. Prędkość maksymalna wynosi ok. 170 km/h.

American Legend Aircraft to jedno z dwóch przedsiębiorstw, które produkują repliki lekkich samolotów sportowo-turystycznych Piper Cub J-3 i PA-11. Maszyny te są jednak zmodernizowane, wyposażone w nowoczesne silniki i awionikę.
Od 2004 samoloty budowane są zgodnie z wymogami klasy LSA. Wersje z podwoziem kołowym mają maksymalną masę startową 600 kg i są najlepiej, po samolotach niemieckiej Flight Design, sprzedającymi się maszynami tego segmentu lotnictwa sportowo-turystycznego.
Opracowanie wersji pływakowej, nazwanej AmphibCub, nastąpiło po kilku latach. Maszyna została certyfikowana na początku października 2009, w najmniej dogodnym momencie - kryzysu, który najmocniej dotknął producentów samolotów tłokowych.
Z tego powodu dostawa pierwszego samolotu odbyła się dopiero 12 stycznia. Nowym właścicielem został Dick Parsons, emerytowany pilot samolotów pasażerskich. Posiada on już od 3 lat klasycznego Legend Cuba, którym zdołał spędzić w powietrzu już 700 h.
Nowy samolot kosztował go 159 tys. USD. Za tę kwotę otrzymał 2-osobową maszynę, napędzaną silnikiem Continental O-200-D o mocy 100 KM. Samolot ma masę użyteczną 195 kg, co pozwala na zabranie dwóch dorosłych osób na krótką wycieczkę lub samotny lot pilota na odległość do 500 km, przy prędkości ok. 140 km/h. Prędkość maksymalna wynosi ok. 170 km/h.