Reklama
Reklama

Dostawy Superjetów 100 w połowie roku

Wiktor Christienko rosyjski minister przemysłu i handlu poinformował, że pierwsze dostawy regionalnych samolotów pasażerskich Suchoj Superjet 100 zostaną zrealizowane w połowie 2010.

Suchoj przygotowuje się już do pierwszych dostaw. Rosyjscy planiści szacują, że uda im się sprzedać ok. 700 samolotów, z czego większość - ok. 60% - na rynek USA i UE / Zdjęcie: SuperJet International

SSJ 100 to samolot dla 95 pasażerów i standardowym zasięgu 2950 km. Ma walczyć o udział w rynku przewozów lotniczych z takimi samolotami jak An-42, Embraery rodziny E-Jets i Bombardiery serii C. Powstaje przy współpracy z przedsiębiorstwami zachodnimi, w tym Boeingiem, Snecma, Thalesem, Messier Dowty, Liebherr Aerospace i Honeywellem.

Pierwotnie planowano, że dostawy nowych samolotów pasażerskich rozpoczną się w 2008. Okazało się jednak, że termin ten jest nierealny, podobnie, jak ogłoszony później koniec 2009.

Dzisiejsza Rosijskaja Gazeta opublikowała wywiad z ministrem Christienką, który poinformował, że nowym, tym razem pewnym terminem będzie połowa 2010. Do tego czasu konstrukcja powinna otrzymać certyfikaty władz lotniczych Rosji, USA i państw UE. Wiosną natomiast rozpoczną się szkolenia załóg.

Pierwsze SSJ 100 trafią do armeńskiej Armarii oraz rosyjskiego Aerofłotu. Suchoj ujawnił, że dysponuje obecnie potwierdzonymi zamówieniami na 122 samoloty. Oznacza to, że kryzys oraz problemy, wynikające z opóźnienia prac rozwojowych, nieobce ostatnio również np. Boeingowi, doprowadziły do wycofania się części klientów. Jeszcze na początku roku portfel zamówień obejmował bowiem 153 samolot oraz opcje na kilkadziesiąt kolejnych.

Suchoj przygotowuje się już do pierwszych dostaw. Rosyjscy planiści szacują, że uda im się sprzedać ok. 700 samolotów, z czego większość - ok. 60% - na rynek USA i UE / Zdjęcie: SuperJet International

SSJ 100 to samolot dla 95 pasażerów i standardowym zasięgu 2950 km. Ma walczyć o udział w rynku przewozów lotniczych z takimi samolotami jak An-42, Embraery rodziny E-Jets i Bombardiery serii C. Powstaje przy współpracy z przedsiębiorstwami zachodnimi, w tym Boeingiem, Snecma, Thalesem, Messier Dowty, Liebherr Aerospace i Honeywellem.

Pierwotnie planowano, że dostawy nowych samolotów pasażerskich rozpoczną się w 2008. Okazało się jednak, że termin ten jest nierealny, podobnie, jak ogłoszony później koniec 2009.

Dzisiejsza Rosijskaja Gazeta opublikowała wywiad z ministrem Christienką, który poinformował, że nowym, tym razem pewnym terminem będzie połowa 2010. Do tego czasu konstrukcja powinna otrzymać certyfikaty władz lotniczych Rosji, USA i państw UE. Wiosną natomiast rozpoczną się szkolenia załóg.

Pierwsze SSJ 100 trafią do armeńskiej Armarii oraz rosyjskiego Aerofłotu. Suchoj ujawnił, że dysponuje obecnie potwierdzonymi zamówieniami na 122 samoloty. Oznacza to, że kryzys oraz problemy, wynikające z opóźnienia prac rozwojowych, nieobce ostatnio również np. Boeingowi, doprowadziły do wycofania się części klientów. Jeszcze na początku roku portfel zamówień obejmował bowiem 153 samolot oraz opcje na kilkadziesiąt kolejnych.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.