Reklama
Reklama

We sobotę w bazie lotniczej Siauliai, wylądował drugi z zakupionych przez litewskie wojska lotnicze samolotów transportowych C-27J Spartan.

Pierwszy z trzech litewskich Spartanów, w czasie pokazów na Le Bourget, latem ubiegłego roku / Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz

Litwini zamówili w czerwcu 2006, w Alenia Aeronautika łącznie 3 samoloty tego typu. Wartość kontraktu - wraz z pakietem części zamiennych, urządzeń serwisowych, szkolenia i wyposażenia dla kabiny VIP - miał wartość 75 mln Euro.

Pierwszy Spartan służy na Litwie już od 2006. Ostatni zostanie dostarczony w przyszłym roku. Jednocześnie trwa szkolenie załóg i mechaników. Do tej pory przygotowano już dwa zespoły. Kolejne dwa przechodzą obecnie kurs w centrum szkoleniowym Alenii w Turynie.

C-27J zastępują ex-sowieckie An-26. Jeden z tych samolotów został już wycofany. Pozostałe dwa zakończą służbę w 2009.

Pierwszy z trzech litewskich Spartanów, w czasie pokazów na Le Bourget, latem ubiegłego roku / Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz

Litwini zamówili w czerwcu 2006, w Alenia Aeronautika łącznie 3 samoloty tego typu. Wartość kontraktu - wraz z pakietem części zamiennych, urządzeń serwisowych, szkolenia i wyposażenia dla kabiny VIP - miał wartość 75 mln Euro.

Pierwszy Spartan służy na Litwie już od 2006. Ostatni zostanie dostarczony w przyszłym roku. Jednocześnie trwa szkolenie załóg i mechaników. Do tej pory przygotowano już dwa zespoły. Kolejne dwa przechodzą obecnie kurs w centrum szkoleniowym Alenii w Turynie.

C-27J zastępują ex-sowieckie An-26. Jeden z tych samolotów został już wycofany. Pozostałe dwa zakończą służbę w 2009.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.