Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

04 września 2018

WZL-2 jest jednym z największych zakładów lotniczych w Polsce, zaliczanym do grupy przedsiębiorstw o znaczeniu strategicznym dla gospodarki i obronności Polski, należącym do koncernu Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Zakład posiada ponad 70-letnie doświadczenie w prowadzeniu remontów i modernizacji samolotów bojowych, w tym myśliwskich oraz transportowych, o znacznym stopniu skomplikowania, takich jak: Su-22, MiG-29, F-16 oraz C-130. Obecnie spółka rozwija działalność w zakresie systemów bezzałogowych statków powietrznych i lotnictwa cywilnego. W ofercie WZL-2 pojawiły się trzy systemy bezzałogowe: PGZ-19R, Dragonfly i Drozd.

PGZ-19R / Zdjęcie: WZL-2

Systemem Bezzałogowych Statków Powietrznych, kategorii Taktyczny Krótkiego Zasięgu (TKZ), jest PGZ-19R. To produkt o otwartej architekturze, od podstaw zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce. Służy do długotrwałego prowadzenia rozpoznania obrazowego na rozległym obszarze, o różnych warunkach terenowych i klimatycznych. System umożliwia gromadzenie i przesyłanie wysokiej jakości danych rozpoznawczych w czasie rzeczywistym, operując na znacznych odległościach od miejsca startu.

System PGZ-19R został zaprojektowany z myślą o realizacji szerokiego spektrum misji rozpoznawczych na potrzeby militarne i cywilne.

Główne elementy systemu to platforma powietrzna o napędzie hybrydowym i Naziemna Stacja Kontroli (NSK). Elementem integrującym obydwa komponenty jest system łączności i przesyłania danych, umożliwiający operatorowi zarówno zdalne sterowanie samolotem bezzałogowym i zarządzanie ładunkiem użytecznym, jak i przesyłanie danych obrazowych w czasie rzeczywistym do NSK.

Maksymalna masa PGZ-19R wynosi 80-90 kg, a udźwig to 20 kg. W skład wyposażenia użytecznego wchodzi: głowica optoelektroniczna (kamera dzienna, kamera IR, dalmierz laserowy, laserowy wskaźnik celu), radar SAR z GMTI. Bezzałogowiec rozwija prędkość 120-180 km/h, a promień jego działania to 150 km. Czas trwania misji wynosi do 12 h, zaś pułap nad poziomem morza to 5000 m.

Rozpiętość bezałogowca to 5,25 m, długość 3,1 m, a wysokość 1,07 m. Urządzenie ma napęd hybrydowy, a start odbywa się z wyrzutni pneumatycznej. Lądowanie odbywa się metodą klasyczną, z użyciem spadochronu. Całość mieści się w skrzyni transportowej o wymiarach 3,4 m x 0,8 m x 1,1 m, a przygotowanie do lotu dwóm osobom zajmuje 30 minut. 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.