Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
05 września 2018

Podczas tegorocznego MSPO Boeing, Polska Grupa Zbrojeniowa i Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 podpisały porozumienia dotyczące współpracy w ramach wsparcia programu pozyskania śmigłowca uderzeniowego dla Wojsk Lądowych RP pk. Kruk. Umowa z PGZ otwiera możliwość realizacji projektów biznesowych związanych z AH-64 Apache, a protokół ustaleń (memorandum of understanding, MOU) z WZL-1 określa obszary współpracy, które dają możliwości definiowania i realizacji projektów biznesowych dotyczących śmigłowców wyprodukowanych przez inne niż Boeing przedsiębiorstwa poza Stanami Zjednoczonymi.

Podczas tegorocznego MSPO Boeing, Polska Grupa Zbrojeniowa i Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 podpisały porozumienia dotyczące współpracy w ramach wsparcia programu pozyskania śmigłowca uderzeniowego dla Wojsk Lądowych RP pk. Kruk / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

W ramach tych działań Boeing i PGZ opracowują możliwości szerokiej współpracy w zakresie wsparcia, utrzymania i modernizacji systemów obronnych, integracji polskich systemów z AH-64 Apache, wzmocnienia zdolności produkcyjnych, włączenia spółek PGZ do łańcucha dostaw Boeinga, dążenia do rozwoju zaawansowanych zdolności przemysłowych i innych, wspólnie uzgodnionych działań.

PGZ jest naszym głównym partnerem przemysłowym w zakresie współpracy obronnej, a zawarta umowa dodatkowo umacnia i rozwija to partnerstwo. Umowa potwierdza nasze długotrwałe zaangażowanie w pracę z polskim przemysłem. Jednocześnie pokazuje możliwości współpracy przemysłowej, która wspomaga realizację nakreślonych przez Polskę celów w zakresie bezpieczeństwa narodowego, polegających na rozwoju niezależnych zdolności obronnych w ramach rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – powiedział Gene Cunningham, wiceprezes ds. sprzedaży globalnej Boeing Defense, Space and Security.

Podpisany dziś list intencyjny to kolejny krok na drodze do budowy bazy obsługowej i modernizacyjnej dla śmigłowca bojowego, który może zostać wybrany w programie Kruk. Zasadnicze znaczenie ma dla nas niezależność w utrzymywaniu sprawności śmigłowców w trakcie ich użytkowania, ponieważ jest to jeden z kluczowych czynników, który obniży koszty użytkowania, a jednocześnie zwiększy kompetencje naszych pracowników i zakładów. Współpraca z tak renomowanym partnerem jak Boeing jest wyrazem wielkiego uznania dla naszego potencjału – dodał Jakub Skiba, prezes zarządu PGZ.

Natomiast Boeing i WZL-1 ocenią możliwości współpracy w dostarczaniu usług posprzedażnych, w tym modyfikacji i modernizacji wiropłatów; zarządzaniu łańcuchem dostaw części, komponentów i systemów; utrzymaniu odpowiednich stanów magazynowych; opracowywaniu, weryfikacji, modyfikacji oraz poprawie własności technicznych; modyfikacji, ulepszaniu i rozwoju specjalnych narzędzi i sprzętu testowego; możliwości transferu technologii do WZL-1;  produkcji wybranych komponentów, z uwzględnieniem wytwarzania i zarządzania częściami, których produkcji zaniechano.

To strategiczne partnerstwo może zapewnić elastyczność, przystępność cenową i dostępność wsparcia dla globalnych użytkowników oraz odpowiedzieć na wymagania postawione przed śmigłowcami Sił Zbrojnych RP. Połączenie specjalistycznej wiedzy i innowacyjnych możliwości WZL-1 z szeroką gamą usług oferowanych przez Boeinga może generować znaczącą wartość dla naszych globalnych klientów – podkreślił Gene Cunningham.

Protokół ustaleń z WZL Nr 1 jest częścią porozumienia, które zostało podpisane we wrześniu 2015 przez Boeinga i PGZ. Zgodnie z tym porozumieniem, spółki wchodzące w skład Boeinga i PGZ wspólnie analizują możliwości współpracy w ramach programu modernizacji Sił Zbrojnych RP. Boeing będzie kontynuować współpracę ze spółkami należącymi do PGZ w celu określenia możliwości współpracy przy innych platformach i systemach, zarówno wojskowych, jak i komercyjnych. 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.