- W Polsce poszukujemy partnerów w produkcji systemów stacjonarnych. Zależy nam na znalezieniu polskiego partnera, który zająłby się produkcją wyposażenia stanowisk, w tym układów zasilania systemu wykrywania bezzałogowców – mówi Dave Eldridge, dyrektor sprzedaży Chess Dynamics w rozmowie z Grzegorzem Sobczakiem.
- Na stoisku Instytutu Systemów Bezpieczeństwa jest eksponowany samochód rozpoznania i dozoru ze zintegrowaną głowicą, wyposażoną w kamery termalne i radar, produkcji Chess Dynamics. To nowe rozwiązanie, w porównaniu do opracowanego w 2015. Jakie cechy funkcjonale oferuje nowe rozwiązanie?
- Rozwiązania, które obecnie proponujemy, mają lepsze parametry techniczne. Prezentowany przez nas system Hawkeye VS (Vehicle System) obejmuje głowicę optoelektroniczną z kamerą pracującą w podczerwieni i w zakresie światła widzialnego zapewniające obraz w standardzie HD, sprzężony z radarem obserwacji obiektów naziemnych. Prezentujemy także system Hawkeye AD (Air Defence), który również zawiera głowicę optoelektroniczną standardu HD i radar śledzący obiekty latające. Jest to rozwiązanie zapewniające obronę powietrzną na krótkim dystansie. Takie właśnie rozwiązanie prezentujemy na samochodzie prezentowanym przez Instytut Systemów Bezpieczeństwa.
- Głowica Chess Dynamics została niedawno wybrana jako element systemu rozpoznania okrętu ORP Hydrograf. Jakie doświadczenia w tej dziedzinie ma Pana przedsiębiorstwo?
- System zamontowany na Hydrografie nosi nazwę Sea Eagle EOSS (Electro-Optic Surveillance System). Obejmuje kamerę wielospektralną i kamerę światła widzialnego. Ma także zamontowany dalmierz laserowy. System zapewnia nie tylko obserwację, ale także automatyczne wykrywanie celów. Podobne rozwiązania dostarczyliśmy dla ponad 60 różnych okrętów.
- Wasza głowica optoelektroniczna i radarowa może być jednym z kluczowych elementów polskiego systemu antydronowego. Czy jest prawdą, że jesteście otwarci na transfer technologii i przeniesienie do Polski produkcji tych systemów?
- Dostarczamy systemy wykorzystywane do wykrywania bsl-i AUDS w różnych konfiguracjach. Są to rozwiązania mobilne lub stacjonarne. W Polsce poszukujemy partnerów w produkcji systemów stacjonarnych. Zależy nam na znalezieniu polskiego partnera, który zająłby się produkcją wyposażenia stanowisk, w tym układów zasilania systemu wykrywania bezzałogowców.