Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

07 września 2018

Przedsiębiorstwo Cenrex jest wyłącznym importerem broni Kel-Tec, Na szczególną uwagę zasługuje nowa, powtarzalna strzelba gładkolufowa systemu pump action o sygnaturze KSG.

Zdjęcie: Marek Czerwiński

KSG jest zbudowana w układzie bull pup czyli bez kolby właściwej. Dzięki temu przy lufie o standardowej długości 470 mm długość całkowita wynosi zaledwie 664 mm. Pozwala to na łatwe operowanie bronią w ciasnych pomieszczeniach czy jej przewożenie w pojazdach mechanicznych. Po drugie strzelba ma imponującą pojemność magazynka, mieszczącego łącznie 13 nabojów. Bardzo istotną kwestią jest innowacyjny system zasilania broni, realizowany za pomocą dwóch magazynków tulejowych typu stałego. Są one ułożone równolegle pod lufą; każdy mieści po 6 nabojów kalibru 12/76.

Dzięki dwóm oddzielnym kanałom zasilania możliwe jest wybranie optymalnej amunicji, przeznaczonej do konkretnych zastosowań. Przykładowo, strzelec może w jednym magazynku mieć 6 nabojów kulowych (umożliwiających pokonanie zamków i zawiasów czy uszkodzenie bloków silnika), w drugim zaś gruby śrut. Możliwe są i inne konfiguracje, np. amunicja gazowa lub pociski gumowe, nie powodujące poważnych obrażeń. Łatwy w obsłudze selektor umożliwia odcięcie jednego z kanałów zasilania. Broń pobiera wtedy naboje z drugiego magazynka.

Strzelba jest przeładowywana suwliwym ruchem czółenka. Nie wymaga to przyłożenia znacznej siły. Na grzbietowej części komory zamkowej i lufy osadzona jest długa szyna montażowa, spełniająca standardy Mil – Std – 1913 Picatinny Rail. Umożliwia to wykorzystanie kolimatorów, lunet biegowych czy celowników optoelektonicznych. Druga, znacznie krótsza szyna znajduje się w dolnej części czółenka. Pozwala ona na montaż laserowego wskaźnika celu bądź latarki taktycznej.

Osada z odpornego tworzywa wyposażona jest w oddzielny chwyt pistoletowy. Tuż nad chwytem znajduje się dwupozycyjny bezpiecznik typu przetykowego. Pozycja zabezpieczona oznaczona jest literą S (Safe), odbezpieczona F (Fire).

Strzelba KSG jest przykładem nowoczesnej, wielofunkcyjnej broni gładkolufowej, szczególnie przydatnej służbom ochrony prawa czy operatorom z jednostek specjalnych. Zapewnia dużą siłę ognia przy niewielkich gabarytach. Niezaładowana strzelba waży zaledwie 3,1 kg. Na uwagę zasługuje płynnie funkcjonujący mechanizm spustowy, jest to raczej rzadkie w broni systemu bull pup.

Cenrex pokazał też najnowszy karabin szturmowy HK 416 w wersji A7 ,kalibru 5,56 mm x 45 aktualnie testowany w niemieckich oddziałach specjalnych. Broń wyróżnia się m.in. nowym, bardziej ergonomicznym selektorem rodzaju ognia, wytrzymalszą mechanicznie dźwignią przeładowania, zmodyfikowanym tłumikiem płomienia wylotowego czy pokryciem zmniejszającym widzialność w goglach noktowizyjnych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.