Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10 maja 2019

Szanowny Panie Prezesie – warszawska Wola, dzielnica w której mieszczą się obiekty wystawowe Expo XXI, gdzie odbywa się X edycja targów Europoltech’2019, to jeden wieli plac budowy. Jak w ten inwestycyjny pejzaż wpisują się obecne targi?

Mówiąc krótko, przy wszystkich zaletach wynikających z położenia obiektów targowych w tym właśnie miejscu – nie widzę perspektyw dla rozwoju targów, a nawet dalszego ich funkcjonowania w tym  miejscu. Między innymi z powodu, o którym wspomniał pan na wstępie – boomu budowlanego, jaki w obecnej chwili przeżywa Wola. Funkcjonowanie targów w ścisłym centrum substancji miejskiej – z natury rzeczy traci rację bytu – to jest zjawisko zupełnie naturalne. Analogiczne procesy mają również miejsce  w innych  krajach europejskich.

W Niemczech również zauważalne jest analogiczne zjawisko. Dla przykładu – targi w Monachium zostały przeniesione 60 o km poza miasto, a targi w Dusseldorfie, które są bodaj – jeśli nie największa to najprawdopodobniej najbardziej dynamiczną – z imprez  targowych u naszego zachodniego sąsiada zostały zlokalizowane w okolicy zjazdu z autostrady, co okazało się trafną lokalizacją. W mym przekonaniu to u naszego zachodniego sąsiada Dusseldorf to obecne targowy numer one.

W takim razie proszę o zaprezentowanie przyszłości targów Europoltech’2019 w obecnym miejscu

Jest to X edycja targów w tych obiektach i w tym miejscu ostatnia. W 2020 targi Europoltech zostaną zorganizowane w obiektach GLOBALEXPO, które mają znacznie większy potencjał, jeśli chodzi m. in. o możliwości logistyczne, m. in. płynność komunikacyjną i miejsca parkingowe.

Jak ocenia Pan obecną edycję targów Europoltech? Czy w Pańskiej ocenie impreza tam ma potencjał rozwojowy? W jakich kierunkach – Pańskim zdaniem  – powinna ewoluować?

Jestem przekonany, że impreza ma potencjał rozwojowy i to niemały. W oparciu o ekspozycję targową powinna zostać uruchomiona szeroka platforma dyskusyjna. Jestem również zwolennikiem szerokiego otwarcia wystawy dla obywateli Warszawy i licznych rzesz mieszkańców…

… ale w pewnym sensie jest to powielenie formuły MSPO w Kielcach.

Istotnie. Nie zaprzeczam, doceniam osiągnięcia MSPO. Uważam, że dobre wzorce należy implementować.

Dziękuję za rozmowę.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.