Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

04 września 2019

Spółka Rosomak po raz pierwszy zaprezentowała publicznie nowy wóz wsparcia. Ciężki Kołowy Pojazd Ewakuacji i Ratownictwa Technicznego (CKPEiRT) HARDUN jest przeznaczony do realizacji zadań w ramach pododdziałów wyposażonych w wozy o trakcji kołowej, w tym KTO Rosomak.

Prezentowany pojazd powstał w wyniku porozumienia z 2015 na dostawę 27 CKPEiRT dla Wojska Polskiego / Zdjęcie: Dawid Kozdra

Pojazd jest oparty na podwoziu Scania 8x8 i ma dopuszczalną masę całkowitą do 36 t. Jest zdolny do prowadzenia działań ewakuacyjno-ratowniczych, holowania pojazdów, przyczep i naczep o trakcji kołowej o dopuszczalnej masie całkowitej do 26 t. Kabina zapewnia odporność balistyczną na poziomie 2 według STANAG 4569A , zaś przeciwminową na poziomie 2B według STANAG4569B. Mieszcza się w niej cztery osoby.

Zabudowa specjalistyczna zawiera wyposażenie niezbędne do realizacji zadań ewakuacji i holowania. W skład zabudowy wchodzi urządzenie podnosząco-holownicze o napędzie hydraulicznym. Urządzenie jest przeznaczone do unoszenia i mocowania z pomocą dedykowanego oprzyrządowania holowanych pojazdów. Kolejnym elementem zabudowy jest wyposażenie ratownicze do prowadzenia akcji ratowniczych. Pojazd jest wyposażony w dwuczłonowy żuraw hydrauliczny o wysięgu maksymalnym 10,25 m i minimalnym 1,7 m. Udźwig maksymalny żurawia wynosi 16 t na minimalnym wysięgu i 3,9 t na wysięgu maksymalnym. Do torowania drogi pojazd wyposażono w lemiesz. Ostatnimi elementami zabudowy specjalistycznej są dwie wyciągarki hydrauliczne – główna i pomocnicza. Główna wyciągarka ma możliwość wydawania liny w kierunku przodu i tyłu holownika. Jej uciąg wynosi 240 kN. Wyciągarka może służyć zarówno do ewakuacji uszkodzonych pojazdów jak i do samoewakuacji.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.