Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

04 września 2019

1 sierpnia 2019 Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 4 przekazały 31. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Poznaniu – Krzesinach pierwszy wyremontowany moduł wentylatora silnika Pratt & Whitney F100-PW-229 z samolotu F-16C/D Block 52+.

Realizowane przez WZL Nr 4 remonty wentylatorów silników P&W F100-PW-229 są wynikiem wieloletniej umowy podpisanej w ubiegłym roku i wiążą się z koniecznością prowadzenia okresowych remontów silników polskich F-16, które są w eksploatacji od ponad 10 lat.

Silnik WZL AŁ-21F3, z którego łopatki wirnika sprężarki stopnia 0-XIII zaprezentowano na stoisku WZL Nr 4 / Zdjęcie: WZL Nr 4

Silniki Pratt & Whitney F100-PW-229 mają konstrukcję modułową, składającą się z pięciu członów, które mogą być dowolnie zamieniane między poszczególnymi egzemplarzami, co zwiększa elastyczność ich eksploatacji i przekłada się na większą sprawność floty silników i napędzanych przez nie samolotów. F100-PW-229 są dobrze znane WZL Nr 4, gdyż zakłady te uczestniczyły w produkcji jednostek napędowych tego typu dla polskich F-16, a od kilku lat prowadzą również niektóre obsługi i naprawy napędzających je silników.

Podczas MSPO 2019 na stoisku można zapoznać się z całą ofertą świadczonych przez to przedsiębiorstwo usług. Obejmuje ona m.in. remonty i serwisowanie turbinowych silników samolotów F-16 (F100-PW-229), MiG-29 (RD-33), Su-22 (AŁ-21F3), PW127G (CASA C-295M) i śmigłowców Mi-8 (TW2-117A/AG). Przedsiębiorstwo to usprawnia i remontuje także turbinowe zespoły napędowe małej mocy (GTD-5(M), DG4M-1, 2PW8, 9i56-3) i silniki rozruchowe (TS-21, AI-9W), świadczy też usługi w zakresie: produkcji, napraw, diagnostyki części i podzespołów lotniczych oraz zapewnia wsparcie serwisowe w zakresie napraw nieplanowanych silników w oparciu o stacjonarną bazę obsługową i mobilne grupy serwisowe.

W ramach prowadzonych napraw i remontów silników lotniczych WZL Nr 4 wykonują takie usługi jak badania nieniszczące (NDI) i laboratoryjne, natryskiwanie plazmowe i badania laboratoryjne, pokrycia chemiczne i specjalne na wydziale galwanicznym, obróbkę mechaniczną, chemiczną i termiczną na wydziale mechanicznym. Świadczy także usługi metrologiczne, w zakresie kontroli endoskopowej, wyważania dynamicznego, automatycznego wymiarowania i spawania.

WZL Nr 4 dysponują także możliwością naziemnego testowania napędów lotniczych do samolotów cywilnych i wojskowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.