Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

04 września 2019

Airbus Polska przedstawił podczas MSPO kompleksową ofertę rozwiązań oferowanych Siłom Zbrojnym RP. Jak poinformował prezes Sebastian Magadzio, jedną z propozycji dla Sił Powietrznych jest samolot wielozadaniowy A400M, biorący udział w dialogu technicznym, którego celem jest pozyskanie informacji niezbędnych do przygotowania opisu zamówienia średnich samolotów transportowych (kryptonim Drop). Dokładna specyfikacja A400M dla SP będzie znana dopiero po opublikowaniu przez Inspektorat Uzbrojenia MON zapytania o informację. 

Kompleks pomieszczeń sterylnych, używanych do produkcji wiązek elektrycznych w zakładach na warszawskim Okęciu / Zdjęcia: Airbus Polska

Airbus zamierza także oferować na eksport samolot szkolenia zaawansowanego PZL-130 Orlik TC II Advanced. Europejski koncern zapewnia polskiej filii wsparcie marketingowe i ułatwia nawiązywanie kontaktów. Kilka zagranicznych delegacji z krajów Afryki i Azji-Pacyfiku zostało zaproszonych przez Airbusa do odwiedzenia MSPO, specjalnie w celu zapoznania się ze zmodernizowanym Orlikiem.

Obecnie w warszawskich zakładach Airbusa zatrudnionych jest 800 osób, które zajmują się obsługą techniczną 16 samolotów C295 z 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie i 28 samolotów szkoleniowych PZL-130 Orlik ze składu 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu oraz C295 wojsk lotniczych Czech i Kazachstanu i produkują elementy struktur samolotów transportowych C295, pasażerskich rodziny A320, A330, i wiązki elektryczne dla samolotów wojskowych Airbusa. Kolejnym projektem mają być dodatkowe zbiorniki paliwa, montowane w kadłubie A400M.

Największą nadzieję prezes Magadzio pokłada w rozwoju zdolności kosmicznych. Zakłady na Okęciu mają już tzw. clean room: kompleks pomieszczeń sterylnych, używanych do produkcji wiązek elektrycznych – kluczowego elementu, który łączy różne elektroniczne zespoły i podzespoły satelity. Plany rozwoju zakładają montowanie w nich w niedalekiej przyszłości jeszcze bardziej zaawansowanych podzespołów satelitów i rakiet nośnych, a nawet struktur małych satelitów. Dzięki temu Airbus Polska będzie w stanie konkurować z zagranicznymi przedsiębiorstwami w dużych projektach i przetargach Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz Polskiej Agencji Kosmicznej i Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.