Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
04 września 2019

Airbus Polska przedstawił podczas MSPO kompleksową ofertę rozwiązań oferowanych Siłom Zbrojnym RP. Jak poinformował prezes Sebastian Magadzio, jedną z propozycji dla Sił Powietrznych jest samolot wielozadaniowy A400M, biorący udział w dialogu technicznym, którego celem jest pozyskanie informacji niezbędnych do przygotowania opisu zamówienia średnich samolotów transportowych (kryptonim Drop). Dokładna specyfikacja A400M dla SP będzie znana dopiero po opublikowaniu przez Inspektorat Uzbrojenia MON zapytania o informację. 

Kompleks pomieszczeń sterylnych, używanych do produkcji wiązek elektrycznych w zakładach na warszawskim Okęciu / Zdjęcia: Airbus Polska

Airbus zamierza także oferować na eksport samolot szkolenia zaawansowanego PZL-130 Orlik TC II Advanced. Europejski koncern zapewnia polskiej filii wsparcie marketingowe i ułatwia nawiązywanie kontaktów. Kilka zagranicznych delegacji z krajów Afryki i Azji-Pacyfiku zostało zaproszonych przez Airbusa do odwiedzenia MSPO, specjalnie w celu zapoznania się ze zmodernizowanym Orlikiem.

Obecnie w warszawskich zakładach Airbusa zatrudnionych jest 800 osób, które zajmują się obsługą techniczną 16 samolotów C295 z 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie i 28 samolotów szkoleniowych PZL-130 Orlik ze składu 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu oraz C295 wojsk lotniczych Czech i Kazachstanu i produkują elementy struktur samolotów transportowych C295, pasażerskich rodziny A320, A330, i wiązki elektryczne dla samolotów wojskowych Airbusa. Kolejnym projektem mają być dodatkowe zbiorniki paliwa, montowane w kadłubie A400M.

Największą nadzieję prezes Magadzio pokłada w rozwoju zdolności kosmicznych. Zakłady na Okęciu mają już tzw. clean room: kompleks pomieszczeń sterylnych, używanych do produkcji wiązek elektrycznych – kluczowego elementu, który łączy różne elektroniczne zespoły i podzespoły satelity. Plany rozwoju zakładają montowanie w nich w niedalekiej przyszłości jeszcze bardziej zaawansowanych podzespołów satelitów i rakiet nośnych, a nawet struktur małych satelitów. Dzięki temu Airbus Polska będzie w stanie konkurować z zagranicznymi przedsiębiorstwami w dużych projektach i przetargach Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz Polskiej Agencji Kosmicznej i Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.