Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

04 września 2019

Trenażer VR do szkolenia żołnierzy piechoty

Trenażer VR to zestaw wirtualnej rzeczywistości służący do szkolenia żołnierza piechoty w różnych środowiskach walki. Zastosowano w nim platformę 360 stopniową VR. Umożliwia poruszanie się we wszystkich kierunkach i odwzorowanie dowolnego terenu i realizację ćwiczenia konkretnych umiejętności eksperckich (wykorzystanie sprzętu bojowego, strzelnica) oraz treningu taktycznego (scenariusze walki oddziałami w różnych warunkach bojowych). Na MSPO 2019 bieżnia współdziała z grą paramilitarną Zero Killed Ignibit. Trwają prace nad stworzeniem implementacji bieżni do aplikacji VBS3, co pozwoli na pełną immersję w czasie zaawansowanego treningu taktycznego. Z czasem trenażer może zostać uzupełniony o rozwiązania haptyczne (kombinezony dostarczające feedback dla użytkownika) co jeszcze zwielokrotni immersję podczas treningu.

Dane taktyczno-techniczne:
- wirtualne środowisko może odzwierciedlać każdy realny teren oraz obiekty,
- tworzenie własnych scenariuszy – specyficzne zadania taktyczne,
- przewidywana możliwość stworzenia ról i zestawów wyposażenia żołnierzy,
- bieżnia umożliwia poruszanie się na boki i do tyłu
- w tym bieg z pełną prędkością,
- rozdzielenie kierunku poruszania się od pozycji głowy (gogle) od tułowia,
- mobilny – można łatwo złożyć i przemieścić w inne miejsce,
- obsługuje osoby do 130 kg, o wzroście od 142 do 200 cm,
- wytrzymały i stabilny – gwarantuje bezpieczeństwo użytkowników.

Żołnierz wyposażony w gogle VR realizuje zadnia na wirtualnym polu walki. Połączenie kilku platform umożliwi prowadzenie działań drużyną nawet plutonem. Zastosowanie manipulatorów (broni) pozwala na prowadzenie walki. Ruch żołnierza wyzwalany jest za pomocą bieżni zgodnie z kierunkiem wybranym przez żołnierza.

Silnik graficzny (docelowo VBS3) pozwala na generowanie dwu- oraz trzywymiarowych obiektów. Zaimplementowane mapy pozwalają na natychmiastową pracę z urządzeniem, a prosty interfejs umożliwia szybkie przygotowanie nawet złożonych scenariuszy. Silnik fizyczny odzwierciedla wpływ oddziaływania czynników zewnętrznych w rzeczywistości (grawitacja, ruch).

Trenażer jako narzędzie szkoleniowe zapewnia możliwość:
- realizacji zadań bojowych w różnym terenie i różnych warunkach,
- prowadzenie ognia oraz wprowadzania poprawek za pomocą celowników i przyrządów będących w wyposażeniu żołnierza,
- prowadzenia ćwiczeń taktycznych na szczeblu docelowo, po zwiększeniu liczby stanowisk, drużyny do plutonu,
- prowadzenia ćwiczeń dwustronnych dzięki możliwości łączenia urządzeń w sieć,
- możliwość rejestracji przebiegu ćwiczeń oraz ich oceny za pomocą modułu AAR.

Dawid DOBIES, Wojciech KALINOWSKI


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.