Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

05 września 2019

Grupa Leonardo, za pośrednictwem spółki PZL-Świdnik, wraz z przemysłem lotniczym w Polsce i ośrodkami B+R prezentują na MSPO 2019 koncepcję nowej generacji wielozadaniowego śmigłowca wojskowego opartego na konstrukcji W-3 Sokół. Wiropłat zostanie wyposażony w nowe łopaty wirnika nośnego, wykonane z preimpregnatów, z nowymi profilami aerodynamicznymi, dzięki którym możliwe będzie zwiększenie maksymalnej masy startowej z 6400 kg do 6600 kg, co pozwoli na zwiększenie o 200 kg ładunku użytecznego (uzbrojenia i/lub paliwa) oraz zapewni istotną poprawę osiągów i zdolności operacyjnych śmigłowca.

Kabina zmodernizowanego W-3, prezentowana podczas MSPO / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

 

Zmodernizowany Sokół zostanie wyposażony w cyfrową awionikę glass cockpit, układ sterowania lotem, układ syntetycznej wizji, mapy cyfrowe i układ ostrzegania o przeszkodach terenowych, zapożyczone ze śmigłowca AW169, mającego cywilne Certyfikaty Typu. Modernizacja obejmie również zabudowanie 4-osiowego autopilota, nowego systemu łączności, cyfrowego układu sterowania silnikami (FADEC) i systemu monitorującego stan płatowca (HUMS).

– Transfer technologii w celu zapewnienia klientom autonomii operacyjnej oraz jak najszersze zaangażowanie polskiego przemysłu mają kluczowe znaczenie w rozwoju koncepcji nowej generacji śmigłowca W-3. Polski przemysł będzie w znaczącym stopniu zaangażowany we wszystkie fazy programu, począwszy od projektowania, przez rozwój i produkcję, po wsparcie śmigłowca w przyszłości – powiedział Gian Piero Cutillo, dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters.

Uzbrojenie zmodernizowanego Sokoła mają stanowić kierowane pociski rakietowe pociski powietrze-powietrze, przeciwpancerne pociski kierowane, wyrzutnie 70-mm niekierowanych pocisków rakietowych, zasobniki z 12,7-mm km i 20-mm działkami i 12,7-mm km zamontowany we wnętrzu kadłuba, produkcji krajowej i/lub zachodniej, zależnie od wymagań użytkownika. Wiropłat otrzyma też zintegrowany system samoobrony, optoelektroniczny system obserwacyjny i wyświetlacz przezierny pilota, a wyposażenie kabiny załogi będzie przystosowane do lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG). W zależności od potrzeb użytkownika można będzie też zintegrować dodatkowe elementy wyposażenia.

Śmigłowiec ma być zdolny do wykonywania różnorodnych zadań: transportu żołnierzy, wsparcia działań wojsk specjalnych, ratownictwa bojowego, zwiadu, obserwacji i bojowego rozpoznania oraz ewakuacji medycznej. Docelowo producent oferuje modernizację do nowego standardu wszystkich śmigłowców rodziny Sokół używanych przez Wojsko Polskie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.