Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

06 września 2019

Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 zaprezentowały podczas MSPO w Kielcach propozycję modernizacji śmigłowców Mi-24. Jej koncepcja została opracowana przez WZL Nr 1 i Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych przy współpracy z Mesko, ZM Tarnów, WZE, WCBK-T i Rafaelem.

Na stoisku WZL Nr 1 zaprezentowano opracowaną ze znacznym udziałem polskich przedsiębiorstw propozycję modernizacji śmigłowców Mi-24

Modernizacja obejmuje m.in. montaż Zintegrowanego Systemu Pokładowego (ITWL), wyrzutni wielolufowych WW-15 (Mesko), niekierowanych lotniczych pocisków rakietowych NLPR-70 (Mesko), Lotniczego Zestawu Rakietowego (Mesko/ITWL), kierowanych pocisków rakietowych Piorun (Mesko), głowicy obserwacyjno-celowniczej Toplite MHD (Rafael) wyposażonej w kamerę dzienno-nocną, kamerę pracującą w podczerwieni, dalmierz laserowy i laserowy wskaźnik celów, wyrzutnie z ppk Spike (Rafael), systemu rejestracji video SRV w standardzie Full HD (WZL Nr 1), systemu samoobrony SPS (WZE), podwieszanych na belkach uzbrojenia wielolufowych karabinów maszynowych kal. 12,7 mm (ZM Tarnów), dostosowanie oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego do użycia gogli noktowizyjnych i zastosowanie zewnętrznego lotniskowego zasilacza elektroenergetycznego LZE-6/M (WCBK-T). Opcjonalnie śmigłowiec może być wyposażony w wyświetlacze nahełmowe załogi.

Propozycja modernizacji Mi-24 obejmuje uzbrojenie ich m.in. w wielolufowe wyrzutnie pocisków niekierowanych NLPR-70, ppk Spike i pociski rakietowe powietrze-powietrze Piorun

Zastosowane rozwiązania zawieram m.in. wyświetlacz przezierny HUD opracowany na bazie elementów optycznych celownika ASP-17, wielofunkcyjne ekrany w kabinach pilota i strzelca oraz głowica optoelektroniczna, poza zwiększeniem możliwości w zakresie niszczenia celów naziemnych i powietrznych w dzień i w nocy, w różnych warunkach atmosferycznych mają też podnieść świadomość sytuacyjną załogi i zwiększyć możliwości zmodernizowanych śmigłowców w zakresie prowadzenia bezpiecznej łączności, poziomu obrony własnej i precyzyjnej nawigacji (zintegrowana radionawigacja VOR/DME/ILS/TACAN, mapa cyfrowa i system ostrzegania o zderzeniu).

Kabina strzelca w zmodernizowanym Mi-24

Kabina pilota została wyposażona m.in. w system HOCAS, nowoczesne ekrany i wyświetlacz przezierny HUD, opracowany na bazie elementów optycznych celownika ASP-17

Zmodernizowany Mi-24 dostosowany jest do współdziałania z bezzałogowcami, np. polskimi NeoX i z rodziny Atrax, nie tylko w zakresie odbierania z nich obrazu, ale też przejęcia sterowania nimi i wykonania ataku w przypadku uzbrojonych bsl. Proponowany zakres modernizacji nie obejmuje natomiast zespołu napędowego i zamontowanego w kadłubowej wieżyczce wkm kal. 12,7 mm.

Zdjęcia: Marcin Sigmund


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.