Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

06 września 2019

Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych zaprezentował m.in. Zintegrowany System Awioniczny (ZSA) dla śmigłowców, zoptymalizowany do użycia na sieciocentrycznym polu walki. System ma architekturę modułową, składającą się z rdzenia, elementów zadaniowych i integrowanych opcjonalnie. W skład rdzenia wchodzą systemy nawigacyjne, system dialogowy, łączności, ochrony, planowania zadania oraz rejestracji i analizy z komputerami misji i zadaniowymi. Elementami zadaniowymi może być uzbrojenie, wyspecjalizowane systemy operacyjne lub inne, np. poszukiwawczo-ratownicze.

Zintegrowany System Awioniczny stosowany jest obecnie na śmigłowcach W-3PL Głuszec / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Lepsze zobrazowanie danych udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu wielofunkcyjnych wyświetlaczy, a także montowanych opcjonalnie wyświetlaczy HUD i nahełmowych, natomiast komfort pilotowania podniesiono dzięki zastosowaniu sterownic HOCAS. System nawigacyjny wykorzystuje zintegrowane wskazania z wielu urządzeń i mapy cyfrowe z pionowym przekrojem terenu, a w jego skład wchodzą m.in. systemy EGI (INS+GPS), ADC, RA, VOR/ILS/MRK, TACAN/DME, ADF. Jako opcja dostępna jest też funkcja automatycznego lotu po trasie.

W skład systemu łączności wchodzą m.in. zasadnicza radiostacja lotnicza (HQ II/Saturn/Krypto), dotychczasowa rezerwowa radiostacja lotnicza, radiostacja taktyczna (PR4G/Krypto) i radiostacja HF (CRYPTO/ALE/3G), opcjonalnie radiostacja CSAR.

Podstawą systemu samoobrony jest identyfikator IFF Mark XIIA, który opcjonalnie może być wzbogacony o systemy RWR, MWS, LWR, IRCM i wyrzutnie pułapek termicznych, np. zmodernizowane ASO-2W-ME lub zamienne na naboje NATO.

Na wyposażonych w ZSA śmigłowcach można też zainstalować optoelektroniczną głowicę obserwacyjno-celowniczą. Jako uzbrojenie mogą być stosowane podwieszane środki bojowe produkcji zarówno zachodniej jak i wschodniej, a także ruchome lub nieruchome uzbrojenie strzeleckie.

Na życzenie klienta ZSA może zostać zintegrowany z pilotem automatycznym, zintegrowanym systemem oceny statku powietrznego i może być przystosowany do transmisji danych do stanowiska naziemnego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.