Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

06 września 2019

PZL w Mielcu poinformowały o rebrandingu i przejściu pod zarząd koncernu Lockheed Martin. Transformacja ta odzwierciedla pełną integrację naszego największego zakładu produkcyjnego poza USA z rodziną Lockheed Martina. To pokazuje nasze zaangażowanie we współpracę z polskimi przedsiębiorstwami, nad szeregiem programów obronnych i bezpieczeństwa obejmujących szeroki portfel naszej globalnej działalności – powiedział Jonathan Hoyle, dyrektor generalny LM w Europie. Jesteśmy podekscytowani perspektywą włączenia PZL w Mielcu w działalność Lockheed Martin dotyczącą nie tylko śmigłowców oraz włączenia specjalistycznej wiedzy funkcjonalnej w takich obszarach, jak zamówienia, handel, prawo i komunikacja, które mogą być teraz łatwiej zaangażowane w naszą pracę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – dodał Jonathan Hoyle.

Ceremonia przecięcia wstęgi symbolizująca rebranding PZL w Mielcu, jako przedsiębiorstwa należącego do koncernu Lockheed Martin

 

Zakłady w Mielcu świętowały niedawno ukończenie 500. kabiny śmigłowca Black Hawk. Wytwórnię opuściło już 50 śmigłowców Black Hawk dla klientów krajowych i zagranicznych. 

Podczas MSPO PZL w Mielcu zaprezentowały nową opcję wyposażenia – Wing Armed Pylon Station (WASP, pojedynczy pylon uzbrojeniowy) dla śmigłowca Black Hawk, zaprojektowany i zbudowany przez polskich inżynierów w ciągu
6 miesięcy. Może on być montowany zamiast używanych obecnie ESSS, bez modyfikacji struktury śmigłowca. Na wystawie statycznej pokazany został Black Hawk uzbrojony w 2 miniguny M134, wyrzutnię z pociskami Hellfire
i JAGM oraz zabudowany w drzwiach kabiny transportowej km FN M3M kal. 12,7-mm. Inne opcjonalne typy uzbrojenia przewidywane dla wiropłata to WKM-Bm kal. 12,7-mm, produkowany przez ZM Tarnów, przeciwpancerne pociski kierowane Spike LR II, Spike ER i Spike NLOS oraz kierowany laserowo pocisk rakietowy GATR, a także zestaw urządzeń samoobrony (ASE), dostarczony przez izraelski Elbit.

Black Hawk wyposażony w WASP, z km M134 i wyrzutnią pocisków Hellfire i JAGM

Według Joe A. Palumbo, dyrektora ds. międzynarodowych programów wojskowych Lockheed Martin, WASP jest ofertą dla użytkowników śmigłowców Black Hawk w Ameryce Łacińskiej i Azji, a może także w Europie Środkowej i Wschodniej, jako lżejsza i tańsza alternatywa dla ESSS, którego wytworzenie zajmuje więcej czasu. Otrzymujemy wiele zapytań [w sprawie WASP] z wielu różnych krajów. Niektórzy klienci chcą pozyskać WASP, ponieważ nie mogą czekać dwa lata [na ESSS], a Mielec jest w stanie dostarczyć WASP w ciągu 6 miesięcy – podkreślił Joe A. Palumbo.

Podczas MSPO prezentujemy śmigłowiec wsparcia bojowego, wraz z uzbrojeniem i sprzętem produkowanym w Polsce, jako obszar potencjalnej polonizacji Black Hawka. Oferujemy również integrację rodziny pocisków Spike, produkowanych w Polsce obecnie i być może przyszłości, oraz innego polskiego produktu – karabinu maszynowego WKM-Bm. Będziemy więc mogli dostarczać polskim i eksportowym klientom śmigłowiec z kompletnym pakietem uzbrojenia. Możliwe jest też utworzenie w Polsce linii produkcyjnej ASE – dodał Janusz Zakręcki, prezes i dyrektor generalny PZL w Mielcu.

Zdjęcia: Bartosz Głowacki

 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.