Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

07 września 2020

Co okazało się najtrudniejsze przy organizacji tegorocznego MSPO?

- Przewidzenie rozwoju pandemii, decyzji na szczeblach rządowych, a co za tym idzie obostrzeń związanych z dynamicznie zmieniającymi się zasadami w ruchu międzynarodowym, kwarantanną. To w dużej części determinuje decyzje o udziale w targach wśród przedsiębiorstw, podwyższa bowiem ryzyko związane z prowadzeniem biznesu. Choć w biznesie nigdy nie ma stuprocentowej pewności co do ostatecznego efektu, ale bez pandemii jest to oczywiście bardziej przewidywalne, możliwe do dokładnej analizy. A wystawiennictwo jest rodzajem inwestycji i jak do tej pory jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingu. Oczywiście nie można pominąć kwestii związanych z ryzykiem zakażenia, obawą o pracowników. Trudne jest zatem przekonanie wystawców, że targi są bezpiecznym miejscem spotkań. To samo zresztą dotyczy wszystkich innych branż, dla których organizujemy wystawy. 

Kryzys spotkań bezpośrednich nie jest łatwy do zrozumienia w sytuacji, kiedy niemal bez zmian funkcjonują zachowania i zasady w wielu innych dziedzinach. Patrząc na wakacyjne kurorty, galerie handlowe czy restauracje, niełatwo zrozumieć skąd bierze się obawa przed spotkaniami w reżimie sanitarnym i w skupiskach o wiele mniejszych, jakie oferują targi. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, jednorazowo w halach targowych podczas MSPO może przebywać 10 000 osób. Dla porównania w ubiegłym roku MSPO przez cztery dni odwiedziło 17 000 ludzi. 

Na jakie największe utrudnienia natrafią w tym roku wystawcy?

- Nie nazwałbym tego utrudnieniami, a zasadami, do których wszyscy powinniśmy się stosować w obecnej sytuacji. Przygotowaliśmy cały szereg rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo sanitarne – od rejestracji elektronicznej i ankiet epidemicznych, przez bramki dekontaminacyjne na wejściach (mamy ich 6) po standardowe zachowanie dystansu społecznego, noszenie maseczek (przyłbic) i dezynfekcję rąk. Wzmożone są podczas targów takie czynności jak chociażby dezynfekcja powierzchni: klamki, szklane drzwi czy ciągi komunikacyjne, w czym wspiera nas 20 żołnierzy z 5. Pułku Chemicznego Dowództwa Generalnego. Żołnierze wyposażeni w ozonatory i rozpylacze środka dezynfekującego Virkon S będą dbali także o odpowiednie odkażanie miejsc i sprzętów Wystawy Sił Zbrojnych RP. Jestem za to szczególnie wdzięczny. Bardzo ważne jest, abyśmy konsekwentnie przestrzegali wszystkich obostrzeń w trosce o siebie i innych.

Czy obecna sytuacja ma jakieś plusy dla organizatorów i wystawców?

- Pandemia udowodniła, że kwestie bezpieczeństwa są zawsze bardzo aktualne. Teraz może bardziej niż kiedykolwiek. SARS-CoV-2 nie zlikwidował konfliktów zbrojnych, politycznych, niebezpieczeństw w cyberprzestrzeni, ani wystąpień w wielu krajach, wystarczy przytoczyć przykład Białorusi. Poprawie bezpieczeństwa, którego potrzeba towarzyszy ludziom przez całe życie, służy MSPO. Wszystkie branże gospodarki na całym świecie odczuwają negatywne skutki pandemii i lockdown-u. Targi są propozycją dla tych , którzy muszą odbudować rynkowe pozycje i dla tych, którzy szukają pomysłu na nowy biznes. Targi są mniejsze, ale to paradoksalnie może zwiększyć szanse dla tych, którym trudniej w obecności gigantów, czy całej rzeszy drobniejszych przedsiębiorstw było przebić się na rynku.

 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.