Bell Flight chce uczestniczyć we wszystkich przewidywanych przez MON projektach związanych z zakupem nowych śmigłowców dla Sił Zbrojnych RP. Taką deklarację złożył podczas konferencji prasowej zorganizowanej pierwszego dnia MSPO dyrektor ds. globalnej sprzedaży i strategii amerykańskiego koncernu, Joel Best. Oczywiście w tej chwili wszystko zależy od opublikowania odpowiednich dokumentów (zapytań o informację) przez polskie MON.
Przedstawiciele Bella oferują Polsce w programie Kruk, którego celem jest pozyskanie nowych śmigłowców uderzeniowych, które zastąpią Mi-24, najnowszą wersję słynnej Cobry – AH-1Z Viper. W ub.r. umowę w sprawie zakupu 4 wiropłatów tego typu i 8 wielozadaniowych UH-1Y Venom zawarł z Amerykanami rząd Republiki Czeskiej.
Natomiast jako następca wysłużonych Mi-2, w ramach przetargu zakładającego zakup nowych wielozadaniowych śmigłowców wsparcia (kryptonim Perkoz), oferowany będzie najprawdopodobniej uzbrojony Bell 407. Jednak w tym przypadku oferta Amerykanów może ulec zmianie, ponieważ po opublikowaniu wymagań może okazać się, że spełnia je inny wiropłat, będący produktem Bella. Joel Best podkreślił, że może też okazać się, że najlepszym rozwiązaniem będzie zaoferowanie nie jednego, ale dwóch różnych śmigłowców, zdolnych do wykonywania różnych zadań, jakie postawi przed Perkozem MON. Jesteśmy w stanie spełnić wszystkie wymagania i będziemy postępować zgodnie z wytycznymi polskiego rządu - dodał przedstawiciel amerykańskiego koncernu.
W przypadku dialogu technicznego dotyczącego wielozadaniowych śmigłowców morskich pokładowych o maksymalnej masie startowej nie większej niż 6500 kg, mających zdolność poszukiwania, śledzenia i zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) oraz radiolokacyjnego wskazywania celów, dla Marynarki Wojennej (kr. Kondor) typem proponowanym przez Bella jest model 412.
W lutym br. Bell podpisał z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 1 list intencyjny potwierdzający zamiar współpracy pomiędzy obydwoma podmiotami, w przypadku wyboru AH-1Z przez Siły Zbrojne RP, utworzenia w WZL‑1 centrum kompetencyjnego zajmującego się obsługą techniczną, naprawami, modyfikacjami i modernizacją tych śmigłowców. List intencyjny określa ramowe zasady współpracy pomiędzy stronami w celu zidentyfikowania i przygotowania konkretnych projektów przemysłowych. Amerykanie proponują też, w ramach współpracy przemysłowej, włączenie do swojego łańcucha dostaw polskich przedsiębiorstw, specjalizujących się w technologiach przydatnych w produkcji elementów układu przeniesienia napędu.
Podczas MSPO Bell prezentuje dwa śmigłowce – model 505 Jet Ranger X i 407. Pierwszy z nich oferowany jest polskim służbom mundurowym i podmiotom cywilnym do szkolenia, zadań porządku publicznego, zwalczania pożarów i monitorowania rurociągów i linii przesyłowych wysokiego napięcia.
Odwiedzający kieleckie targi mogą też zobaczyć Bella 407GXi w barwach Policji. Wiropłat, noszący znaki rejestracyjne SN-80XP i numer taktyczny A-104, jest używany przez stróżów porządku do regularnych zadań.