Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10 września 2020

 Ten rok był kluczowy i ważny dla C-130J, a ostatnie pół roku było szczególnie znaczące dla całej społeczności transportowców Hercules. Operatorzy samolotów C-130 z całego świata, włączając w to Siły Powietrzne RP, wykorzystywali Herculesy do transportu niezbędnego zaopatrzenia, personelu medycznego, potrzebnego sprzętu i – co najważniejsze – do niesienia nadziei w trakcie misji związanych z pandemią COVID-19. To był intensywny i ważny czas, podczas którego flota C-130 udowodniła zdolność do operowania w najtrudniejszych warunkach. Dowiodła również elastyczności i zdolności do adaptacji, by móc realizować najtrudniejsze misje. 

Znany jako wół roboczy świata C-130J Super Hercules jest eksploatowany przez 25 użytkowników z 21 państw na całym świecie, w tym także w krajach europejskich (Dania, Włochy, Norwegia i Francja). Wysiłki załóg tych wszystkich C-130J złożyły się na prawdziwe herkulesowe święto w 2019, kiedy ogłoszono, że globalna flota samolotów C-130J Super Hercules przekroczyła granicę 2 milionów wylatanych godzin. 22 operatorów z 18 państw spędziło tak wiele godzin w powietrzu, realizując wiele różnorodnych zadań, jak misje bojowe i transportowe, tankowanie w powietrzu, operacje specjalne, ewakuacja medyczna, pomoc humanitarna, misje poszukiwawczo-ratownicze, rozpoznanie pogody i gaszenie pożarów.
Wraz z tym, jak flota C-130J zbliża się do granicy 3 milionów godzin nalotu, dołączyło do niej kilku nowych operatorów, włączając w to Niemcy i Nową Zelandię. Niemcy, które po raz pierwszy zostaną operatorem C-130, w 2018 ogłosiły zakup sześciu Super Herculesów (3 C-130J-30 i 3 tankowców KC-130J). Ponadto, kraj ten zostawia swój inny ślad w historii Herculesów, ponieważ używa C-130J w partnerstwie z Francją, co ma miejsce po raz pierwszy w programie C-130.


Linia produkcyjna C-130J jest solidna i stabilna, tak jak wytwarzane na niej samoloty. W styczniu 2020 Lockheed Martin ogłosił wieloletni kontrakt C-130J Multiyear III dla rządu USA, w ramach którego dostarczy do 50 C-130J US Air Force, Marine Corps i Coast Guard. W lipcu 2020 Waszyngton ogłosił kontrakt zatwierdzający finansowanie w wysokości do 15 mln USD na wsparcie programu C-130J Super Hercules, który obejmuje fundusze na umożliwienie przyszłych zakupów samolotów dla USAF i dla klientów zagranicznych w procedurze FMS.
Co prawda C-130J jest licznie i głównie eksploatowany przez operatorów wojskowych, jednak coraz częściej jego zdolności są doceniane na rynku komercyjnym. W listopadzie 2019 Lockheed Martin ogłosił, że samolot transportowy LM-100J Super Hercules otrzymał certyfikację FAA. Oznacza to, że może on operować z dowolnego lotniska komercyjnego na świecie. Równolegle do tej certyfikacji, Ośrodek Szkoleniowy Hercules Lockheed Martina, który będzie szkolił załogi LM-100J i C-130J, ogłosił otrzymanie certyfikatu FAA w styczniu 2020.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.