Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
10 września 2020

Podczas MSPO 2020 koncern MBDA złożył zaktualizowaną ofertę w dialogu technicznym dotyczącym polskiego niszczyciela czołgów Ottokar-Brzoza, opartą na precyzyjnym pocisku przeciwpancernym Brimstone. Pocisk Brimstone z radarem milimetrowym umożliwia niszczycielowi czołgów strzelanie salwami do wielu ruchomych celów opancerzonych w każdych warunkach pogodowych, poza zasięgiem wzroku, oraz gdy przeciwnik stosuje środki maskowania i przeciwdziałania. 

Na stoisku MBDA prezentowane są nowe koncepcje niszczyciela czołgów, w tym symulator systemu walki, ukazujący możliwości niszczyciela czołgów wykorzystującego polski artyleryjski system kierowania walką Topaz. Wyrzutnię Brimstone można zamontować we wnętrzu wozu opancerzonego, zapewniając jej maksymalną ochronę i ukrywając prawdziwe przeznaczenie pojazdu (jako niszczyciela czołgów).


Adrian Monks, dyrektor sprzedaży MBDA w Polsce, powiedział: Nasza zaktualizowana oferta zapewnia rozwiązanie, które w wyjątkowy sposób spełnia wymagania Polski dotyczące niszczyciela czołgów, zdolnego do walki z dużymi formacjami pancernymi. Dzięki bliskiej współpracy z polskim przemysłem uzbrojony w Brimstone niszczyciel czołgów Ottokar-Brzoza powstanie w Polsce.
Polskie zakłady produkują już komponenty do pocisku Brimstone, a Mesko stała się częścią globalnego łańcucha dostawców jego podzespołów dla MBDA. Podczas MSPO 2019 przedstawiciele strony polskiej i MBDA podpisali strategiczną umowę o współpracy w zakresie integracji Brimstone z pojazdami opancerzonymi na rzecz programu polskiego niszczyciela czołgów. Pokazano też prototypowe pojazdy uzbrojone w te pociski.
Wykorzystując krajowe systemy artyleryjskie i łączności do kierowania ogniem, niszczyciel czołgów uzbrojony w Brimstone może wystrzelić pełną salwę, a następnie zmienić pozycję w ciągu kilku sekund, bez konieczności ingerencji operatora w trajektorię lotu pocisków do celu. Nieograniczona liczba kanałów ognia dostępna każdemu operatorowi skraca czas działania i zwiększa przeżywalność wozu bojowego, jednocześnie znacznie zmniejszając obciążenie pracą załogi i wymagania szkoleniowe wobec załogi, a tym samym całkowity koszt całego cyklu życia systemu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.