Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
31 sierpnia 2009

BAE Systems mocno zaznaczyła na MSPO 2009 widoczną od kilku miesięcy ofensywę na polskim rynku. Jako, że jest ona skoncentrowana na technice dla wojsk lądowych to właśnie pojazdy odgrywają kluczową rolę w ekspozycji BAE SYSTEMS, szczególnie po spaleniu części przygotowanej ekspozycji.

<span>RG-31LHM pokazywany po raz pierwszy poza RPA / Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz

BAE SYSTEMS pokazuje dwa egzemplarze samochodu RG-31 - jeden prezentowany kilka tygodni temu w WITPiS w Sulejówku (RG-31 Mk5E) oraz pokazywany po raz pierwszy poza RPA RG-31LHM. Jest to odmiana RG-31 Mk5 stworzona oryginalnie we współpracy z General Dynamics Land Systems - Canada z myślą o udziale w przetargu US Army na lżejszy samochód zabezpieczony przed wybuchami min, czyli w programie M-ATV. Ostatecznie RG-31LHM (Light, High Mobility) nie został zakwalifikowany do testów i w efekcie nie był wysłany z RPA do Ameryki Północnej. Tym niemniej pojazd przeznaczony do transportu 4-5 osób (RG-31 Mk5E może przewozić 9-10 osób) został przygotowany i jest obecnie gotowy do ewentualnej produkcji.

W odróżnieniu od RG-31Mk5E wariant LHM ma mniejszą masę maksymalną (12,5 t wobec 17 t) przy 2000 kg masy użytecznej (w to wliczamy masę załogi, wyposażenia i ewentualnego cargo) przy zachowaniu poziomów ochrony balistycznej i przeciwminowej. Pojazd ma mniejszy promień skrętu, jest też nieco niżej zawieszony.

Po raz pierwszy w Polsce pokazywany jest samochód ciężarowy rodziny FMTV, używany w US Army do przewozu ładunków i osób, a także w roli wozu zabezpieczenia technicznego i wozu amunicyjnego dla potrzeb artylerii i jednostek obrony powietrznej.

Po kolejny wystawiany jest także lekki czołg CV90120, obecny w Kielcach i na poligonie drawskim już w 2007. Tuż przed MSPO w WTPiS w Sulejówku miała miejsce zamknięta prezentacja możliwości CV90120. Brali w niej udział przedstawiciele MON oraz WLąd.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.