Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
31 sierpnia 2009

Centrum Produkcji Wojskowej Huty Stalowa Wola (CPW HSW) pokazuje po raz pierwszy swój najnowszy produkt - przeznaczony dla modułu dywizjonowego 155-mm haubic samobieżnych Krab wóz dowodzenia na podwoziu adaptowanym z 122-mm armatohaubicy 2S1 Goździk.

Wóz dowodzenia powstający dla przyszłych dywizjonów 155 mm haubic Krab

Jest to pojazd o całkowicie zmienionym nadwoziu, wyposażony w nowy zespół napędowy (powerpack) z 350-konnym silnikiem MTU, dostarczonym w postaci powerpacka przez niemiecką spółkę FFG. Pojazd ma masę maksymalną 16 t, jednak teoretycznie istnieje jeszcze zapas nośności rzędu 2 t, co w przyszłości może pozwolić na opancerzenie pojazdu. Mimo względnie niedużej masy maksymalnej wóz nie ma możliwości pływania, zapewniono jednak możliwość brodzenia do głębokości ok. 170 cm.

Pokazywana po raz pierwszy poprawiona wieża 120 mm moździerza automatycznego MAHSW programu Rak

W przyszłości rozważane jest także stworzenie nowej uniwersalnej platformy pływającej, o masie do 25 t. Wniosek o rozwój takiego projektu złożyły w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego wspólnie HSW, WITPiS i WITU oraz OBRUM.

Platforma ta ma stanowić uzupełnienie powstającej w OBRUM platformy uniwersalnej (na bazie której z kolei ma powstać m.in. lekki czołg) o masie maksymalnej rzędu 32 t.

<span>Publicznie pokazywany po raz pierwszy Baobab, czyli osadzona na podwoziu Jelcza 662 platforma minowania narzutowego inżynieryjnego systemu

CPW HSW pokazało także mocno zmodyfikowany prototyp 120 mm moździerza automatycznego MAHSW na podwoziu gąsienicowym, powstającego w ramach programu Rak. W odróżnieniu od wcześniej prezentowanego modelu przekonstruowano wieżę, obniżając jej obrys. Dodano także osłonę lufy.

Zdjęcia: Grzegorz Hołdanowicz


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.