Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
01 września 2009

We wtorek ok. 17:30 z zamkniętych po niedzielnym pożarze hal F i G wyjechały o własnych siłach oba transportery Rosomak uwięzione w zniszczonej 900-stopniowym żywiołem hali F.

Widoczny jeszcze w miejscu, w którym zastał go pożar, Rosomak w odmianie przygotowanej do transportu zespołów mini-bsl Orbitera z mocowaniami pod anteny tych systemów...

Oba wozy są niemal nietknięte pożarem - mimo, iż stoisko Wojskowych Zakładów Mechanicznych w Siemianowicach Śląskich (a także tradycyjne stoisko Agencji Lotniczej Altair i RAPORT-wto) znajdowało się w epicentrum pożaru. Obecnie pojazdy, które pierwotnie wprost z MSPO miały być dosłane via Wrocław do Afganistanu, zostały przewiezione do WZM w celu przeprowadzenia gruntownej weryfikacji ich systemów. Najprawdopodobniej w ciągu kilku tygodni zostaną dosłane do Afganistanu.

...i ten sam pojazd opuszczający bramę Hali G...

...oraz jego wnętrze. Wnętrze pojazdów było całkowicie nienaruszone, łącznie z wyglądającymi jak nowe naklejkami umieszczonymi na drzwiach tylnych Rosomaka WEM (stał bliżej epicentrum pożaru). Elektronika w pojazdach (np. pulpity systemu Fonet) działała

Rosomak WEM po wyjechaniu na parking MSPO w pełnym pędzie. Na pierwszy rzut oka nowo zastosowane opony Goodyear (pierwotnie stosowane w Afganistanie opony Michelin uznano ostatecznie za nieodpowiednie dla tego rejonu działania) także nie ucierpiały...


W hali, prócz zniszczonych kompletnie stoisk wielu ważnych wystawców, w tym Cenzinu (wycofał się z Salonu), Elbitu, Aeronautics, Belmy, MBDA, BAE SYSTEMS itp. pozostał jeden z najbardziej oczekiwanych eksponatów - zdalnie sterowana wieża UT-30 z wyrzutniami ppk Spike osadzona na (słowackim) podwoziu BWP-2...

W przypadku Rosomaków stopieniu uległy zewnętrzne elementy plastikowe (osłony reflektorów, oznakowanie odblaskowe), jednak niewidoczne były odkształcenia powłoki lakierniczej czy jakiekolwiek inne deformacje korpusów

Więcej widocznych zmian dostrzec można było na Opancerzonym Stanowisku Strzeleckim Dużym (OSS-D), łącznie z mocno osmalonymi, a być może zniszczonymi szybami pancernymi

Spalone stoisko przygotowane dla Agencji Lotniczej Altair i RAPORT-wto. Obecnie znajdujemy się w Hali D (redakcja RAPORT MSPO Targowego znajduje się niezmiennie w Hali A)

Zdjęcia: Grzegorz Hołdanowicz


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.