Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
02 września 2009

Podczas Konferencji na temat obrony przeciwrakietowej, która odbyła się wiosną w Londynie, Boeing przedstawił nową koncepcję Ruchomego naziemnego systemu obrony zwalczania pocisków w środkowej fazie lotu. Czy może nam Pan przedstawić główne założenia tego nowego pomysłu?

Jeff Kohler: Trwa dyskusja wśród decydentów politycznych o potencjalnych alternatywach europejskiej obrony przeciwrakietowej. Kiedy politycy rozważają opcje obrony przeciwrakietowej Europy, chcemy dostarczyć alternatywę dla rozmieszczania naziemnych środków przechwytywania (GBI) w silosach, gdyby preferowane było inne rozwiązanie. Rozważamy ruchomy system GBI i prace trwają. Dysponując ruchomym systemem GBI, zachowuje się zdolność obrony zarówno Europy, jak i Stanów Zjednoczonych.

Prowadzimy badania nad ruchomym GBI, aby ustalić co jest możliwe do zrealizowania i zaproponować to jako alternatywę, o ile będzie na nią zapotrzebowanie. Uważamy, że jest to opcja mniej ryzykowna, mniej kosztowna i możliwa do zastosowania szybciej od innych potencjalnych rozwiązań.

Zalety ruchomego GBI to m.in.:

- obrona Europy i USA za pomocą rozwiązania o niewielkim ryzyku, ograniczonej infrastrukturze i bliższym terminie realizacji,
- wykorzystanie istniejącej infrastruktury systemów europejskich, NATO i amerykańskich,
- brak wymagania stałej obecności; szybkie do rozmieszczenie, minimalny czas uruchomienia i działania w razie potrzeby,
- komplementarność wobec Active Layered Theater Ballistic Missile Defense i działań NATO,
- ta opcja łatwo daje się dostosować do środków kontroli zbrojeń i budowy zaufania mogących być częścią rządowych procedur kontroli zbrojeń.

Boeing ma współpracować ze świetną polską spóką przemysłu obronnego WB Electronics przy przyszłych wspólnych projektach. Czy głównych punktem współpracy będzie program Future Combat Systems (FCS) Armii USA?

- To Memorandum o porozumieniu wytycza drogę współpracy w różnych branżach przemysłu obronnego, m. in. w dziedzinie systemów zarządzania pola walki, dowodzenia, kontroli i łączności pojazdów bojowych i w innych dziedzinach. Następnym krok będzie polegał na określeniu i rozwijaniu konkretnych projektów. Prace rozpoczną się po zawarciu kontraktów. Mamy zespół Boeinga, który współpracuje z WBE nad strategiami i możliwościami.

Polskie Wojska Lądowe z pewnością potrzebują dużych mocnych śmigłowców o wielkim udźwigu, takich jak Boeing Chinook. Czy możemy oczekiwać ze strony Boeinga jakiejś formy współpracy z polskim przemysłem lotniczym przy wspólnej ofercie Chinooków dla Wojsk Lądowych?

- Boeing nieustannie rozważa alianse przemysłowe, które przynoszą wzrost wartości dla naszych udziałowców i tworzą możliwości ekspansji rynkowej. Aktualnie rozważamy ten rynek dla określenia najodpowiedniejszej ścieżki do wyposażenia polskich Wojsk Lądowych w najwydajniejszy ciężki śmigłowiec na świecie: CH-47F Chinook, który stał się standardem NATO.

Jakie są ogólne założenia współpracy Boeinga z przemysłem Polski i innych krajów Europy Środkowej w XXI wieku?

- Z radością oczekujemy nowych możliwości w Polsce. Polska ma własny przemysł lotniczy i obronny o dużych możliwościach i Boeing pragnie nawiązać z nim kontakt i uzyskać wpływy.

Jeffrey (Jeff) B. KOHLER
Wiceprezes ds. Międzynarodowej Strategii Rynkowej

Jeff Kohler jest wiceprezesem ds. Międzynarodowej Strategii Rynkowej w Boeing Integrated Defense Systems (IDS) - koncernie o wartości 32 miliardów dolarów USA. Odpowiada za opracowanie i koordynację strategii na nowych rynkach na całym świecie.

Kohler w ciągu 34 lat kariery w USAF wylatał łącznie ponad 3500 godzin na różnych typach samolotów myśliwskich i szkolnych, m.in. KC-135R, F-4 i F-16. Pełnił szereg kluczowych funkcji dowódczych i sztabowych. Dowodził 34. Dywizjonem Myśliwskim USAF; 12. Grupą Operacyjną i 100. Skrzydłem Tankowania w Powietrzu, był zastępcą dowódcy 7. Armii Lotniczej w Korei Południowej, dyrektorem planowania i polityki w europejskim dowództwie wojsk amerykańskich w Niemczech oraz dyrektorem planowania operacyjnego w dowództwie USAF w Waszyngtonie. Następnie piastował stanowisko dyrektora Agencji Współpracy Bezpieczeństwa Obrony (Defense Security Cooperation Agency) w Biurze Sekretarze Obrony. W tym czasie kierował amerykańskimi wojskowymi programami współpracy zagranicznej.

1 września 2007 przeszedł w stan spoczynku z USAF w stopniu generała broni. Następnie był niezależnym doradcą różnych firm przemysłu obronnego. Do Boeinga przyszedł w lutym 2008.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.