Targi stały się okazją do niezwykłego spotkania, trzeciego dnia stoisko BAE Systems odwiedził Jarosław Janowski - polski konstruktor lotniczy, twórca motoszybowca Fregata.
Koncern BAE Systems zakupił licencję na Fregatę (produkowaną przez J&AS Aero Designe z Łodzi), jako podstawę do konstrukcji aparatu bezzałogowego. Nowe wcielenie Fregaty nazwane zostało Herti i stało się jednym z najnowocześniejszych aparatów w swojej klasie.
Modyfikacje płatowca polskiej konstrukcji ograniczały się jedynie do wzrostu maksymalnej masy startowej (do 750 kg) oraz - w związku z tym - do modyfikacji, zwiększających bezpieczeństwo lotu.
Oryginalny, 52-konny silnik J&AS 3PZ (Honda BF 45) zastąpiony został 115 konną jednostką Rotax 914F. Długotrwałość lotu bezzałogowej maszyny wynosi od 16 do 20 godzin. Lot odbywać się może na wysokości 7500 m, przy prędkości operacyjnej 140-170 km/h (maksymalna prędkość to 220 km/h).
Obecnie lata już 16 bezzałogowych samolotów Herti. Pierwsze 12 płatowców produkowano w Polsce. Przedstawiciele BAE, w obecności Jarosława Janowskiego, podkreślili duży potencjał rozwojowy platformy.