Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

08 września 2010

Targi stały się okazją do niezwykłego spotkania, trzeciego dnia stoisko BAE Systems odwiedził Jarosław Janowski - polski konstruktor lotniczy, twórca motoszybowca Fregata.

Jarosław Janowski został bardzo ciepło przyjęty na stoisku BAE

Koncern BAE Systems zakupił licencję na Fregatę (produkowaną przez J&AS Aero Designe z Łodzi), jako podstawę do konstrukcji aparatu bezzałogowego. Nowe wcielenie Fregaty nazwane zostało Herti i stało się jednym z najnowocześniejszych aparatów w swojej klasie.

Modyfikacje płatowca polskiej konstrukcji ograniczały się jedynie do wzrostu maksymalnej masy startowej (do 750 kg) oraz - w związku z tym - do modyfikacji, zwiększających bezpieczeństwo lotu.

Herti był jednym z  kluczowych elementów wystawy BAE Systems / Zdjęcia: Paweł K.  Malicki

Oryginalny, 52-konny silnik J&AS 3PZ (Honda BF 45) zastąpiony został 115 konną jednostką Rotax 914F. Długotrwałość lotu bezzałogowej maszyny wynosi od 16 do 20 godzin. Lot odbywać się może na wysokości 7500 m, przy prędkości operacyjnej 140-170 km/h (maksymalna prędkość to 220 km/h).

Obecnie lata już 16 bezzałogowych samolotów Herti. Pierwsze 12 płatowców produkowano w Polsce. Przedstawiciele BAE, w obecności Jarosława Janowskiego, podkreślili duży potencjał rozwojowy platformy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.