Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
08 września 2010

Wczoraj, w trakcie MSPO w Kielcach, w obecności wiceministra gospodarki, Dariusza Bogdana, została podpisana umowa handlowa pomiędzy WZL-4 S.A. a Avio S.p.A., dotycząca zakupów usługi napawania plazmowego przez WZL-4 S.A., na rzecz Grupy Avio.

Umowa ta będzie podstawą do realizacji współpracy przemysłowej pomiędzy wymienionymi przedsiębiorstwami. Pozwoli na wypełnienie zobowiązania Grupy Avio, w ramach umowy offsetowej, pomiędzy Eurotorp a Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Gospodarki. Łączne zobowiązania offsetowe Grupy Avio, wynikające z umowy sięgają niemal 20 mln Euro.

Umowa handlowa między Avio S.p.A. a WZL-4 S.A. przewiduje przekazanie przez Avio know-how nowoczesnej metody napawania plazmowego łopatek turbin lotniczych, do turbin niskiego ciśnienia cywilnych silników lotniczych. Będą one stosowane głównie jako napędy samolotów Boeinga.

Na podstawie tego porozumienia WZL-4 otrzyma możliwość korzystania z jednej z najnowocześniejszych obecnie technologii procesów specjalnych, wykorzystywanych obecnie w światowym przemyśle lotniczym.

Oznacza to dla zakładów rozszerzenie działalności, która dotychczas koncentrowała się na remontach silników lotniczych dla potrzeb Polskich Sił Powietrznych, o działalność typowo produkcyjną, wpisującą się w globalny łańcuch dostaw światowych koncernów lotniczych. Warto podkreślić, że współpraca między obu podmiotami jest planowana na wiele lat i wykracza poza okres określony w zobowiązaniach offsetowych, co jest typowym przykładem efektu mnożnikowego, jaki przynosi offset.

Decyzja Ministra Gospodarki, dotycząca zgody na realizacje wyżej wymienionego projektu, zapadła kilka tygodni temu i tyle zaledwie czasu wystarczyło stronom na wynegocjowanie zasad współpracy, określonych w umowie.

Porozumienie to jest kolejnym krokiem we współpracy między Grupą Avio a WZL-4, po spektakularnym podpisaniu przez Polonia Aero, w której oba przedsiębiorstwa są udziałowcami wraz z Wojskową Akademią Techniczną, umowy z Ministerstwem Nauki na dofinansowanie ze środków unijnych budowy Laboratorium Badań Lotniczych. Kosztem 200 milionów złotych ma zostać ono zbudowane w podwarszawskiej Zielonce. Laboratorium, co warto przypomnieć, będzie prywatnym ośrodkiem badawczo-rozwojowym, specjalizującym się w testowaniu turbin lotniczych, o zakresie możliwości technicznych, stawiającym go w gronie najlepszych tego typu laboratoriów na świecie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.