Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
08 września 2010

BAE System przedstawiła w Kielcach najnowszy wariant CV90. Armadillo jest oferowany jako dojrzała i sprawdzona wielozadaniowa platforma.

Pokazany na targach wóz skonfigurowany był w wersji transportera piechoty, uzbrojonego w  wkm, w zdalnie sterowanym stanowisku

Pojazd zademonstrowany został jako transporter opancerzony, jednak jest to jedynie przykład. Podwozie wyposażone zostało w silnik Scania DI-16/V8 o mocy 596 kW przy 2150 obr./min. Układ przeniesienia napędu Caterpillar X-300/12 wyposażony jest w 4 biegi do przodu oraz 2 do tyłu. Tak skonfigurowany układ napędowy pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 69 km/h oraz 40 km/h do tyłu. Podwozie, przy masie własnej 19 ton, posiada masę maksymalną 35-40 ton. Objętość części użytkowej wynosi 11 m3, pojemność zbiorników paliwa to 1080 litrów.

W wyposażeniu wozu zwraca uwagę, zaopatrzona w zestaw peryskopów, kopuła obserwacyjna dowódcy wozu

Wnętrze wozu skonfigurowane zostało dla 3 członków załogi i 7 żołnierzy desantu

W porównaniu do standardowego bwp, wariantu CV9040C, zmieniło się podejście do opancerzenia wozu. O ile w szwedzkim pojeździe położono szczególny nacisk na ochronę przed skutkami trafienia ręcznymi granatnikami przeciwpancernymi RPG-7, a więc ładunkami kumulacyjnymi, to w najnowszym wariancie skupiono się na podniesieniu ochrony przeciwko podkalibrowym pociskom kalibru do 30 mm włącznie. Zwalczanie granatów przeciwpancernych ma zapewnić aktywny system samoobrony.

Wielowarstwowy pancerz, o nieujawnionej konstrukcji, zapewnia wysoki (jak dla pojazdu o  tej masie) poziom ochrony

Według deklaracji producenta, pancerz ma zapewnić poziom ochrony według STANAG 4569 (Level 5+). Również poziom ochrony przeciwminowej jest wysoki. Level 4A/4B zapewnia ochronę przed detonacją ładunku 10 kg, zarówno pod kadłubem jak i gąsienicą wozu. Pomimo że CV90 ma już prawie 20 lat, ciągle jest rozwijany, by sprostać zmieniającym się wymaganiom pola walki.

Dodatkowe opancerzenie dna kadłuba wzmacnia ochronę przeciwminową do poziomu, porównywalnego z pojazdami MRAP. Całkowicie gumowe gąsienice, wraz z półaktywnym zawieszeniem, pozwalają na znaczne polepszenie mobilności pojazdu


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.