Udziałowcy konsorcjum NHIndustries - Eurocopter, AgustaWestland i Stork Fokker - postanowili, że włosko-brytyjskie przedsiębiorstwo, obecne na polskim rynku od 11 lat i zamawiające w PZL Świdnik produkcję wartą kilkadziesiąt milionów złotych, będzie odpowiedzialne za promocję śmigłowca transportowego NH90 w naszym kraju. Sami zainteresowani nazywają tę decyzję stworzeniem Dream Team Europe, który będzie rywalizować z amerykańskim BlackHawkiem w przetargu na nowy śmigłowiec transportowy dla Wojsk Lądowych, którego ogłoszenia wciąż nie możemy się doczekać.

Niestety, ponieważ produkcja NH90 jest realizowana przez kilka państw, możliwość wytwarzania w naszym kraju podzespołów czy zespołów tego wiropłata jest niewielka. Jednak możliwe byłoby wykonywanie montażu NH90 ostatecznego z gotowych zespołów dostarczonych przez NHIndustries, oczywiście o ile przedsięwzięcie to byłoby uzasadnione ekonomicznie, co uzależnione jest od ilości śmigłowców zamówionych przez stronę polską. Według przedstawicieli producenta, polski przemysł mógłby uczestniczyć w rozwoju wersji NH90 przeznaczonej do przewozu VIP, który powstałby na bazie wariantu przeznaczonego dla sił zbrojnych Szwecji, z kabiną o wysokości 1,82 m.