Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
05 września 2011

Na stoisku DZT Tymińscy, obecnego właściciela praw do produkcji Honkera, obok tradycyjnego samochodu wojskowego, zaprezentowany został model koncepcyjny Honkera Pick-up. Zasadniczą zmianą w nowym modelu jest rozstaw osi, powiększony z 2827 mm do 3530 mm oraz dodanie drugiego rzędu siedzeń.

Wydłużony  Honker, jedna z kilku opracowywanych obecnie wersji nowego  nadwozia

Całkowita długość wozu wzrosła o ok. 800 mm (z 4790 do 5570 mm). Pojemne wnętrze pozwala na komfortową podróż dla czterech pasażerów oraz kierowcy.

DZT oferuje dla Honkera trzy wersje napędów. Podstawę oferty stanowi dobrze znany silnik Andoria o mocy 102 lub 115 KM (75 lub 85 kW), oferowany wraz z 5-biegową, manualną skrzynią biegów EATO oraz skrzynką rozdzielczą z blokadą mechanizmu różnicowego i możliwością odłączenia napędu Borg-Warner/GHEDA. Alternatywę stanowi silnik KIA o mocy 170 KM (125 kW), manualna skrzynia biegów KIA oraz skrzynka rozdzielcza, również produkcji KIA. Ostatnia opcja to jednostka o mocy 136 KM (100 kW).

Większe  jest również wnętrze pojazdu, oferujące dobre warunki podróży dla 5  osób / Zdjęcia: Paweł Malicki

Wytrzymałe i odporne zawieszenie, zarówno przednie jak i tylne, oparte jest o resory piórowe oraz teleskopowe amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania. Honker używa 16-calowych kół przystosowanych do ogumienia 235/85 R16.

Obecnie prowadzone są prace nad zmodernizowaniem Honkera do wymagań wojska, zarówno przez zmianę wyposażenia wnętrza, jak i budowę nowych wariantów. W fazie prototypowej jest nadwozie Honkera, w tak oczekiwanej przez wojska lądowe wersji 5-drzwiowej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.