Kielecki salon stał się okazją do ciekawego porównania - na sąsiadujących ze sobą stanowiskach zaprezentowane zostały trzy średnie ciężarówki w układzie 4x4, potencjalni kandydaci na następców produkowanych w Starachowicach modeli Star 660, 266, 266M oraz 944. Od 2006 MAN-Star Trucks (obecnie MAN Trucks&Bus Polska) zaprzestał produkcji modelu Start 944, a także podzespołów używanych w modernizacji modelu 266 do wersji Star 266M (nowe 944 i modernizowane 266M były w dużym stopniu zunifikowane). Wobec tego faktu wojsko stanęło przed trudnym i do dziś nierozwiązanym problemem wyboru nowego modelu podstawowej, średniej ciężarówki.
Najbardziej swojską konstrukcją jest Jelcz Bartek, czyli terenowa ciężarówka średniej ładowności w układzie 4x4 oznaczona Jelcz 442D.28. Model ten napędzany jest silnikiem Iveco NEF o pojemności 5,9 litra i mocy 202 kW (275 KM). Całkowita masa maksymalna wozu to 17 ton. Dużą zaletą tej konstrukcji jest duża unifikacja z obecnie już używanymi przez siły zbrojne większymi modelami Jelcza.
Auto-Hit, reprezentujący w Polsce włoski koncern Iveco, proponuje ciężarówkę Iveco M170.33 WM 4x4. Jest to najlżejszy model z serii SM-2. Co ciekawe, pod względem rozwiązań konstrukcyjnych pojazd stanowi połączenie rozwiązań Iveco i przejętej przez koncern Astry. Pojazd napędzany jest 7,8-litrowym silnikiem Iveco Cursor 8 o mocy 259 kW (352 KM).
Trzecim zaprezentowanym modelem jest produkt MAN, ciężarówka MAN HX 18.330 4x4 - najlżejszy model serii HX. Jego napęd zapewnia silnik MAN D0836o pojemności 6,9 l i mocy 240 kW (326 KM). Producent deklaruje iż w przypadku wyboru jego konstrukcji gotów jest sprzedawać samochody pod marką Star.