Na MSPO zadebiutowała odmiana Segwaya nazwana roboczo EODOT (EOD Operator Transporter), dostosowana do transportu pirotechnika (również ubranego w kilkudziesięciokilogramowy strój sapera) wraz z robotem saperskim Scout i skrzynią mieszczącą konsolę sterowania.
Segway to jednoosobowy pojazd o napędzie elektrycznym, utrzymywany w stanie ciągłej równowagi dzięki zastosowaniu układu żyroskopów, 5 czujników i silników elektrycznych sterowanych przez kilka procesorów. Żyroskopy pełnią podobną rolę, jak błędnik w uchu - utrzymują pojazd w pozycji pionowej. Użytkownik steruje pojazdem - określając kierunek i prędkość jazdy - poprzez wychylenie ciała.
EODOT powstał dzięki współpracy PIAP z przedstawicielem polskiego dystrybutora jednoosobowych, dynamicznie stabilizowanych pojazdów Segway - Adamem Szepczyńskim. Terenowy model X2 (z kołami pozwalającymi na jazdę po bezdrożach, z akumulatorami litowo-jonowymi o zwiększonej pojemności) ma stelaż do przewozu dodatkowego wyposażenia, jak również specjalną podpórkę (sterowaną za pomocą dźwigni przypominającej hamulec rowerowy), która pozwala stabilnie ustawić pojazd po zatrzymaniu.