Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

08 września 2011

Iveco kontynuuje rozwój rodziny pojazdów LMV. W Kielcach spółka zaprezentowała LMV Special Forces, wóz dla sił specjalnych. Potencjalnym odbiorcą jest rozwijana obecnie jednostka polskich WS - Agat.

Ten sam LMV w konfiguracji bojowej. Podstawy dla trzech karabinów  maszynowych umożliwiają pokrycie ogniem całej strefy wokół pojazdu

Pojazd reprezentuje typową koncepcję dla samochodów tego typu. Integralne opancerzenie pokrywa jedynie dolną część pojazdu (do linii okien), górna część wozu jest odkryta i pozwala na swobodne użycie uzbrojenia osobistego przez komandosów. Swobodę ruchów ogranicza jedynie konstrukcja klatki przeciwkapotażowej. Poziom ochrony jest zmienny i może zostać dostosowany do potrzeb misji. Standardowo pojazd wyposażony jest jedynie w lekką osłonę przeciw minom, jednak możliwe jest zainstalowanie pakietu, zwiększającego odporność.

Wóz skonfigurowany jest z czterema standardowymi fotelami, mającymi dodatkową ochronę głowy i szyi. Dodatkowy, piąty fotel zamocowany został tyłem do kierunku jazdy. Siedzący na nim żołnierz ma do dyspozycji podstawę dla broni do kalibru 7,62 mm. Podobne stanowisko może używać komandos, siedzący obok kierowcy. Główne uzbrojenie wozu - karabin maszynowy kalibru do 12,7 mm lub granatnik maszynowy kalibru 40 mm - montowane może być na obrotnicy, umożliwiającej ostrzał dookolny.

Zbliżenie na dzieloną przednią szybę oraz wyrzutnie granatów do stawiania zasłony dymnej

Obecnie prowadzone są prace nad skonstruowaniem klatki przeciwkapotażowej, by możliwe było jej złożenie. Obniżenie wysokości wozu ma umożliwić transport przy użyciu ciężkich śmigłowców.

Dużą mobilność wozu zapewnia jednostka napędowa o mocy 190 KM (140 kW), niezależne zawieszenie wszystkich kół, mechanizm centralnego pompowania kół oraz system ABS. Masa bojowa wozu może sięgnąć nawet 5100 kg, zapewniając masę użyteczną 2000 kg.

Zdjęcia: Paweł K. Malicki


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.