Jedną z nowości tegorocznego MSPO jest średni śmigłowiec wielozadaniowy Eurocopter EC725. To rozwinięcie słynnego EC225, który znany jest na całym świecie jako niezawodny wiropłat przeznaczony do misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR).
Obecnie na całym świecie eksploatowane są 142 EC225/725, z czego 18 służy do zadań SAR w 7 krajach. Wylatały one łącznie ponad 250 tys. h. Ich użytkownikami są japońska straż wybrzeża, marynarka wojenna Francji, wojska lotnicze Republiki Tajwanu, Bristol Norway, CHC, koreańskie służby ratownictwa medycznego, Ministerstwo Gospodarki ChRL i SASEMAR.
EC725 od początku opracowywano z myślą o spełnieniu przez niego najbardziej surowych wymagań co do osiągów – zasięgu, prędkości lotu, udźwigu. Z płatowcem zintegrowano najnowocześniejsze wyposażenie, w tym 4-osiowy automatyczny autopilot, umożliwiający wykonywanie zawisu oraz podejmowanie rozbitka niezależnie od warunków pogodowych, czy układ zarządzania lotem mający wszystkie niezbędne możliwości – obliczenia ilości paliwa, profilów misji SAR, sterowania działaniem radiostacji. Kompletna gama czujników (FLIR, radar, automatyczny system identyfikacji) jest sterowana za pomocą konsoli w ładowni lub z kabiny załogi. Nowoczesna awionika i urządzenia wymiany danych, dzięki otwartej architekturze są podatne na ewentualne modernizacje. Na ścianach kabiny zamontowano wyposażenie medyczne, konieczne do wykonywania zabiegów i intensywnej opieki medycznej.
Wersja transportowa mieści maksymalnie 28 żołnierzy, salonka 8-12 pasażerów, a wersja medyczna: 11 noszy i 4 członków personelu medycznego. Ładunek użyteczny EC275 to 5285 kg. Z prędkością ekonomiczną (i rezerwą paliwa) śmigłowiec może przebyć dystans 909 km, a długotrwałość lotu (przy prędkości 148 km/h) wynosi aż 4 h 20 min.
Śmigłowce EC225/725 mogą operować niezależnie od pory doby i przy najbardziej niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Dzięki zredukowaniu czynności przygotowawczych do minimum, start wiropłata możliwy jest w ciągu 3 minut po wejściu na pokład wszystkich członków załogi (nie licząc czasu potrzebnego na ewentualne kołowanie). Duża prędkość przelotowa pozwala na dotarcie do odległych miejsc w trakcie tzw. złotej godziny. Nowoczesna koncepcja obsługi powoduje, że po lądowaniu i zakończeniu misji, czynności wykonywane są w krótkim czasie, co umożliwia natychmiastowe wysłanie śmigłowca do wykonywania kolejnych zadań.