Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
05 września 2007

We wtorek o 14:00 nastąpi podpisanie umowy pomiędzy Zakładami Mechanicznymi Bumar-Łabędy, spółką Bumar oraz BAE Systems Hägglunds AB. Porozumienie dotyczy współpracy polskich przedsiębiorstw z koncernem BAE Systems w ramach programu budowy i rozwoju czołgu wsparcia CV90120T. Wóz ten można zobaczyć w hali Grupy Bumar.

W ramach planowania rozwoju Wojsk Lądowych brane jest pod uwagę wprowadzenie do wyposażenia czołgu wsparcia jednostek zmechanizowanych, który można by transportować na pokładach samolotów w rejony działania polskich jednostek w ramach misji pokojowych lub stabilizacyjnych. Jednym z potencjalnych kandydatów jest CV90120PL / Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz

Jednym z pierwszych efektów porozumienie będzie przetransportowanie wystawianego egzemplarza czołgu CV90120T oraz 810-KM powerpacka Scania, który również jest pokazywany na tegorocznym MSPO, do Gliwic, gdzie inżynierowie Bumaru-Łabędy będą mogli zapoznać się z jego konstrukcją, rozwiązaniami technicznymi oraz właściwościami trakcyjnymi i możliwościami bojowymi. W drugiej połowie września mają być przeprowadzone strzelania ostrą amunicją z CV90120T na jednym z polskich poligonów.

Jak powiedział RAPORT-wto przedstawiciel konsorcjum Sten Edholm, BAE Systems Hägglunds poszukuje nowych poddostawców i kooperantów, którzy stopniowo zwiększaliby swój udział, dostarczając początkowo małe elementy, poprzez coraz bardziej skomplikowane podzespoły, aż do kompletnych zespołów technologicznych, takich jak kadłub czy wieża. W efekcie, po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia oraz wdrożeniu norm i standardów, nasze przedsiębiorstwa mogłyby być zaangażowane w program rozwoju konstrukcji, obejmujący m.in. opracowanie nowej amunicji, systemów zarządzania polem walki oraz systemów obrony pasywnej i aktywnej (nowe pancerze, czy powłoki obniżające widzialność w paśmie podczerwieni). Zdaniem Edholma istnieje także możliwość polonizacji czołgu CV90120T, czyli wyposażenia go w elementy wyposażenia i urządzenia produkowane przez polski przemysł, bez transferu technologii ze Szwecji. W ciągu 2 lat możliwe jest stworzenie prototypu pojazdu CV90120PL.


e-RAPORT MSPO 1/2007
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.