Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
05 września 2012

W tym roku, spośród przedsiębiorstw zajmujących się produkcją samolotów szkolenia zaawansowanego, na kieleckich targach pojawiła się jedynie włoska Alenia Aermacchi, wchodząca w skład koncernu Finmeccanica. Jego propozycja to M-346 Master (Mistrz), który może pochwalić się zdobyciem zamówień ze strony wojsk lotniczych Włoch, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Singapuru i Izraela.

Jeden z T-346A (miejscowe oznaczenie Mastera) używanych przez włoskie wojska lotnicze / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Włosi oferują Polsce nie tylko samolot, ale kompleksowy, zintegrowany system szkolenia, obejmujący symulator misji, symulator procedur, urządzenia do planowania misji i debriefingu, urządzenia do szkolenia teoretycznego oraz pakiet oprogramowania komputerowego. Urządzenia mogą być używane samodzielnie, połączone siecią komputerową z innymi symulatorami lub rzeczywistymi Masterami, wykonującymi zadania szkoleniowe. Spółka proponuje także stronie polskiej nawiązanie współpracy przemysłowej, w ramach której rodzime przedsiębiorstwa byłyby poddostawcami i dostawcami elementów oraz podzespołów dla programu M-346, podobnie jak jest teraz w przypadku m.in. Selex Galileo, Selex Elsag i Sirio Panel.

Według przedstawicieli Alenia Aermacchi, użycie do szkolenia zaawansowanego Mastera, zamiast T-38C, pozwala na zmniejszenie godzin lotu rzeczywistego samolotu ze 130 do 125 i zwiększenie wymiaru szkolenia syntetycznego z 60 do 100 h. Pierwszy kompleksowy symulator lotu jest już od kilkunastu tygodni używany do szkolenia pilotów włoskich wojsk lotniczych. W ramach treningu przeprowadzono już pierwszy wspólny lot z M346, przesyłając informacje za pośrednictwem łącza transferu danych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.