W tym roku, spośród przedsiębiorstw zajmujących się produkcją samolotów szkolenia zaawansowanego, na kieleckich targach pojawiła się jedynie włoska Alenia Aermacchi, wchodząca w skład koncernu Finmeccanica. Jego propozycja to M-346 Master (Mistrz), który może pochwalić się zdobyciem zamówień ze strony wojsk lotniczych Włoch, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Singapuru i Izraela.
Włosi oferują Polsce nie tylko samolot, ale kompleksowy, zintegrowany system szkolenia, obejmujący symulator misji, symulator procedur, urządzenia do planowania misji i debriefingu, urządzenia do szkolenia teoretycznego oraz pakiet oprogramowania komputerowego. Urządzenia mogą być używane samodzielnie, połączone siecią komputerową z innymi symulatorami lub rzeczywistymi Masterami, wykonującymi zadania szkoleniowe. Spółka proponuje także stronie polskiej nawiązanie współpracy przemysłowej, w ramach której rodzime przedsiębiorstwa byłyby poddostawcami i dostawcami elementów oraz podzespołów dla programu M-346, podobnie jak jest teraz w przypadku m.in. Selex Galileo, Selex Elsag i Sirio Panel.
Według przedstawicieli Alenia Aermacchi, użycie do szkolenia zaawansowanego Mastera, zamiast T-38C, pozwala na zmniejszenie godzin lotu rzeczywistego samolotu ze 130 do 125 i zwiększenie wymiaru szkolenia syntetycznego z 60 do 100 h. Pierwszy kompleksowy symulator lotu jest już od kilkunastu tygodni używany do szkolenia pilotów włoskich wojsk lotniczych. W ramach treningu przeprowadzono już pierwszy wspólny lot z M346, przesyłając informacje za pośrednictwem łącza transferu danych.