Wojskowy Instytut Techniki Inżynieryjnej z Wrocławia zaprezentował najnowszy wieloczujnikowy wykrywacz min. System przeznaczony do montażu na transporterach opancerzonych, ma znacznie poprawić wykrywalność ładunków wybuchowych oraz zapewnić maksimum bezpieczeństwa pracującym saperom.
Przeznaczeniem wieloczujnikowego wykrywacza min jest wykrywanie niebezpiecznych obiektów w różnych warunkach terenowych. Istotą systemu jest integracja trzech technologii wykrywania: georadaru, czujnika indukcyjnego oraz termowizji. Wykrywacz ma zapewnić skuteczność niezależnie od warunków klimatycznych.
Maksymalna szerokość pasa wykrycia wynosi 4,5 m, przy czym istnieje możliwość znakowania zarówno oczyszczonego przejścia, jak i namierzonych obiektów. Podobnie jak w innych tego typu konstrukcjach istnieje możliwość automatycznego zatrzymania pojazdu w przypadku wykrytego zagrożenia.
Wieloczujnikowy wykrywacz może być wykorzystywany do odnajdywania min o małej zawartości metalu (poniżej 8 g) na głębokości nie mniejszej niż 10 cm. Dodatkowo zainstalowany georadar może służyć do wykrywania ładunków nie zawierających metalu.
Panel operatora został wyposażony w ekran, na którym wyniki pracy poszczególnych czujników są obrazowane w czasie rzeczywistym. Dodatkowo zastosowane oprogramowanie umożliwia archiwizację danych, generowanie raportów i map zanieczyszczenia terenów.