Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
06 września 2012

Warszawska MAW Telecom na tegorocznym MSPO oferuje – tradycyjnie – sprzęt, urządzenia i systemy wiodących producentów polskich oraz zagranicznych z dziedziny łączności. Ale nie tylko: w Kielcach wystawiane są samochody ciężarowe, uderzeniowe i urządzenia lotniskowe.

 Tatra 815-7 4x4 / Zdjęcie: Paweł K. Malicki

We współpracy z czeską Tatrą, MAW Telecom prezentuje samochód ciężarowy Tatra 815-7 4x4, średniej ładowności podwyższonej mobilności. Jest to najnowszy model w nowej serii wojskowej, w skład której wchodzą pojazdy przystosowane do poruszania się w ekstremalnych warunkach klimatycznych i terenowych. Podwozie 4x4 ze stałym napędem na wszystkie koła wykorzystuje konstrukcję ramy z niezależnym zawieszeniem i rurą centralną. Czeski producent jest otwarty na współpracę z polskimi producentami w zakresie produkcji części oraz montażu samochodów w Polsce.

Samochód uderzeniowy francuskiej Acmat Defense / Zdjęcie: Paweł K. Malicki

Kolejnym samochodem, pokazanym przez MAW Telecom na tegorocznych targach, jest lekki pojazd uderzeniowy z napędem 4x4 ALTV (All-Wheeled Tactical Vehicle) francuskiej Acmat Defense. Samochód może być wykorzystywany do przewozu żołnierzy, ładunków lub jako osłona grup uderzeniowych, jest również przystosowany do transportu palet ISO. Samochód jest napędzany 2,5-litrowym turbodieselem, posiada zasięg 1600 km. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 170 litrów, dodatkowo w samochodzie zamontowane są dwa zapasowe kanistry po 20 litrów. Pojazd ma kąt najazdu 35-30 stopni i promień zawracania 6,70 m. Kabina ALTV może być przykryta brezentem, zaś stalowa podłoga antypoślizgowa jest dodatkowo chroniona aluminiową osłoną pod podwoziem. W pojeździe przygotowane są stanowiska dla obrotnicy dla ciężkiego karabinu maszynowego 12,7 mm lub granatnika automatycznego 40 mm oraz dla lekkiego karabinu maszynowego 7,62 mm. Ponadto samochód wyposażony jest w wyrzutnie granatów dymnych i opony odporne na przebicie typu Runflat. Pojazd wyposażony jest szereg dodatkowych rozwiązań, przetestowanych w trakcie operacji wojskowych, które znacznie zwiększają bezpieczeństwo i komfort użytkowania ALTV.

SmartStrips austriackiej Frequentis pomaga w zarządzaniu ruchem na lotniskach / Zdjęcie: MAW Telecom

Dodatkowo na stoisku MAW Telecom można zobaczyć tzw. Tap Tools, czyli narzędzia do automatyzacji zarządzania operacjami lotniskowymi produkcji austriackiej Frequentis AG. Stanowią one uzupełnienie systemu komunikacji głosowej VCS 3020X, dostarczonego i wdrożonego do pracy bojowej w Siłach Powietrznych w 2010 przez MAW Telecom. Wraz z systemami klasy VCS, zainstalowanymi w portach lotniczych, pozwalają one na tworzenie nowoczesnych, zunifikowanych graficznie stanowisk pracy osób funkcyjnych wieży kontroli lotów i lotniska, z naciskiem na efektywność, bezpieczeństwo i szybkość reakcji w sytuacjach kryzysowych. Wprowadzenie zintegrowanych rozwiązań Tap Tools w miejsce osobnych paneli dla każdego z urządzeń sterowania, umożliwia lepsze wykorzystanie i aranżację przestrzeni dostępnej w wieży kontrolnej, zwiększa komfort pracy kontrolerów lotów, zapewnia wyższy poziom niezawodności systemów obecnie stosowanych na wieżach.

Tap Tools wraz z VCS w pełnej konfiguracji, z wykorzystaniem wszystkich komponentów, są już wykorzystywane na wielu lotniskach Europy, m.in. w bazie Zeltweg w Styrii (Austria), gdzie stacjonują Eurofigthery austriackich wojsk lotniczych. System zyskał również doskonałe opinie u zespołów obsługi lotnisk amerykańskich.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.