Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
06 września 2012

W oczekiwaniu na oficjalne ogłoszenie przetargu na wielozadaniowe samoloty transportowo-tankujące, konsorcjum Airbus Military pojawiło się na tegorocznej MSPO z ofertą dla Sił Powietrznych. Jesteśmy bardzo zainteresowani w promowaniu naszego rozwiązania, jakim jest A330 MRTT – powiedział Agustin Bennasar, dyrektor regionalny ds. sprzedaży. Jest to rozwiązanie nowe i, co szczególnie ważne, europejskie. Kraj taki jak Polska nie powinien kupować przestarzałych samolotów, które będą używane m.in. do transportu VIP-ów – dodał Bennasar.

Wizja A330 MRTT w barwach Sił Powietrznych / Rysunek: Airbus Military

Podstawową zaletą A330 MRTT jest możliwość przerzucenia ludzi, podróżujących na standardowych fotelach pasażerskich na górnym pokładzie i sprzętu, w standardowych kontenerach LD3 na dolnym pokładzie, przy użyciu jednego statku powietrznego, a zarazem umożliwienia pobierania paliwa podczas przelotu przez samoloty wojskowe, eskortujące transportowiec-tankowiec. Według wyliczeń producenta, jeden A330 MRTT z 35 t paliwa i 25 t ładunku umożliwia przebazowanie czterech samolotów wielozadaniowych F-16C/D na odległość 4630 km. W przypadku zabrania na pokład tylko 50 t paliwa, dystans ten wzrasta do niemal 6300 km.

Przestronne wnętrze samolotu umożliwia też zabudowanie sali konferencyjnej, biur i gabinetów, pomieszczenia z wyposażeniem łączności, foteli klasy biznes, a nawet sypialni, zapewniając komfort podróży osobom zajmującym najwyższe stanowiska państwowe.

Rozpoczynamy rozmowy z Ministerstwem Obrony Narodowej. Interesuje nas nie tylko sprzedaż samolotów, ale także nawiązanie współpracy przemysłowej. Jednym z jej elementów byłoby np. wykonywanie obsługi technicznej samolotów Sił Powietrznych w zakładach Airbus Military w Warszawie, podkreślił Agustin Bennasar.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.