Jelcz-Komponenty zakończył z powodzeniem prace rozwojowe i - po zakończeniu niezbędnych testów i badań - dostarczył zamówione w ramach przetargu nowoopracowane opancerzone kabiny dla samochodów ciężarowych tej spółki. Kabiny Jelcz 146 zapewniają ochronę balistyczną i bezpieczeństwo załogi na poziomie pierwszym według STANAG 4569 (aneks A i B).
Kabiny Jelcz 146 oraz opancerzone zbiorniki paliwa dla samochodów ciężarowych skrzyniowych podwyższonej mobilności Jelcz S662D.43 powstały na podstawie założeń technicznych opracowanych przez Szefostwo Służby Czołgowo-Samochodowej Inspektoratu Wsparcia SZ. Wyprodukowano 10 kabin i zestawów montażowych.
Kabina Jelcz 146 oraz zbiorniki paliwa mogą być montowane na pojazdach nowoprodukowanych i wytypowanych do przebudowy pojazdach wcześniej dostarczonych. Taka przebudowa pojazdów eksploatowanych w Afganistanie została wykonana przez żołnierzy po dostarczeniu na specjalnej palecie transportowej kabin i zbiorników, przy wykorzystaniu narzędzi będących standardowym wyposażeniem pojazdu. Opancerzona kabina Jelcz 146 z zamontowanymi szybami kuloodpornymi oraz opancerzone zbiorniki paliwa w układzie zasilania silnika zapewnia poziom 1 ochrony, określony w STANAG 4569, wydanie 1 w Aneksie A - dla ostrzału nabojem karabinowym 7,62x51 z pociskiem z rdzeniem ołowianym NATO BALL, Aneksie B - dla wybuchów granatów, równoważnych eksplozji granatu F-1.
Dodatkowo Jelcz dostarczył 10 samochodów dużej ładowności podwyższonej mobilności Jelcz P662OP (opancerzony) o masie dopuszczalnej 14,3 t i ładowności 9 t. Samochody te, przeznaczone SA do jazdy po drogach o twardej nawierzchni oraz w warunkach terenowych z możliwością pokonywania przeszkód wodnych o głębokości do 1,2 m, przeznaczone są do zabezpieczania potrzeb transportowych jednostek w sferze działań taktycznych oraz do wykonywania zadań bojowych przez PKW w rejonach zagrożonych atakami grup zbrojnych. Spełniają wymagania warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych SZ RP zgodnie z Rozporządzeniem MON i SWiA z czerwca 2005.
Kabiny produkowane przez Jelcz mają kształt wpisujący się w skrajnie transportowe, a w wymaganych wariantach wykonania pojazdów w skrajnię samolotów transportowych C-130. Wyposażone są w okrągły, o dużej średnicy dachowy luk do przewietrzania i ewakuacji. Tak duża średnica luku dachowego, wspartego na mocnej konstrukcji dachu, stwarza możliwości wykorzystania nośności dachu do zabudowy obrotnicy z karabinem.
Kabiny wyposażone mogą być w leżanki do wypoczynku oraz fotele dla kierowcy i dysponenta z amortyzacją pneumatyczną z regulacją pionowego i poziomego oraz pasami bezpieczeństwa i zagłówkami. Kabiny oferowane są, w niektórych wersjach wykonania z wyposażeniem socjalnym z kuchenką mikrofalową i lodówką, co nie jest luksusem, ale bardzo praktycznym wyposażeniem na poligonie i w terenie działań wojska.