Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
08 września 2008

Jelcz-Komponenty zakończył z powodzeniem prace rozwojowe i - po zakończeniu niezbędnych testów i badań - dostarczył zamówione w ramach przetargu nowoopracowane opancerzone kabiny dla samochodów ciężarowych tej spółki. Kabiny Jelcz 146 zapewniają ochronę balistyczną i bezpieczeństwo załogi na poziomie pierwszym według STANAG 4569 (aneks A i B).

Kabiny Jelcz 146 przygotowane do wysyłki

Kabiny Jelcz 146 oraz opancerzone zbiorniki paliwa dla samochodów ciężarowych skrzyniowych podwyższonej mobilności Jelcz S662D.43 powstały na podstawie założeń technicznych opracowanych przez Szefostwo Służby Czołgowo-Samochodowej Inspektoratu Wsparcia SZ. Wyprodukowano 10 kabin i zestawów montażowych.

Kabina Jelcz 146 oraz zbiorniki paliwa mogą być montowane na pojazdach nowoprodukowanych i wytypowanych do przebudowy pojazdach wcześniej dostarczonych. Taka przebudowa pojazdów eksploatowanych w Afganistanie została wykonana przez żołnierzy po dostarczeniu na specjalnej palecie transportowej kabin i zbiorników, przy wykorzystaniu narzędzi będących standardowym wyposażeniem pojazdu. Opancerzona kabina Jelcz 146 z zamontowanymi szybami kuloodpornymi oraz opancerzone zbiorniki paliwa w układzie zasilania silnika zapewnia poziom 1 ochrony, określony w STANAG 4569, wydanie 1 w Aneksie A - dla ostrzału nabojem karabinowym 7,62x51 z pociskiem z rdzeniem ołowianym NATO BALL, Aneksie B - dla wybuchów granatów, równoważnych eksplozji granatu F-1.

Opancerzenie szyb i zbiornika paliwa po testach

Dodatkowo Jelcz dostarczył 10 samochodów dużej ładowności podwyższonej mobilności Jelcz P662OP (opancerzony) o masie dopuszczalnej 14,3 t i ładowności 9 t. Samochody te, przeznaczone SA do jazdy po drogach o twardej nawierzchni oraz w warunkach terenowych z możliwością pokonywania przeszkód wodnych o głębokości do 1,2 m, przeznaczone są do zabezpieczania potrzeb transportowych jednostek w sferze działań taktycznych oraz do wykonywania zadań bojowych przez PKW w rejonach zagrożonych atakami grup zbrojnych. Spełniają wymagania warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych SZ RP zgodnie z Rozporządzeniem MON i SWiA z czerwca 2005.

Kabiny produkowane przez Jelcz mają kształt wpisujący się w skrajnie transportowe, a w wymaganych wariantach wykonania pojazdów w skrajnię samolotów transportowych C-130. Wyposażone są w okrągły, o dużej średnicy dachowy luk do przewietrzania i ewakuacji. Tak duża średnica luku dachowego, wspartego na mocnej konstrukcji dachu, stwarza możliwości wykorzystania nośności dachu do zabudowy obrotnicy z karabinem.

Samochód Jelcz P662OP

Kabiny wyposażone mogą być w leżanki do wypoczynku oraz fotele dla kierowcy i dysponenta z amortyzacją pneumatyczną z regulacją pionowego i poziomego oraz pasami bezpieczeństwa i zagłówkami. Kabiny oferowane są, w niektórych wersjach wykonania z wyposażeniem socjalnym z kuchenką mikrofalową i lodówką, co nie jest luksusem, ale bardzo praktycznym wyposażeniem na poligonie i w terenie działań wojska.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.