Jak mówi Artur Wojas, dyrektor operacyjny Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu, spółki zależnej Sikorsky Aircraft, S-70i Black Hawk jest jedynym polskim śmigłowcem wśród europejskich wiropłatów oferowanym polskim siłom zbrojnym. Dyrektor Wojas nie obawia się także ewentualnych problemów związanych z uzyskaniem zezwoleń rządu USA na eksport do Polski niektórych elementów wyposażenia.
Przedstawiciel mieleckich zakładów uważa, że mają one przewagę nad konkurentami, ponieważ ich wyrób jest gotowy i jako jedyny jest już produkowany w Polsce. Co warte uwagi, dyrektor Wojas nie chce na razie mówić o zakresie współpracy przemysłowej z krajowymi przedsiębiorstwami. Ewentualni poddostawcy wyposażenia zostaną wybrani w późniejszym terminie, po podaniu szczegółowych specyfikacji przez MON.
Mam przekonanie, że S-70i nadal będą wytwarzane w Mielcu, podobnie jak samoloty M28 Skytruck - mówi Artur Wojas. Ewentualna przegrana w przetargu na śmigłowce wsparcia bojowego i zabezpieczenia nie zmieni – według niego – sytuacji mieleckiej wytwórni. Dyrektor Wojas uważa jednak, że utrudni to sprzedaż tego typu śmigłowców do innych krajów, ponieważ będą one preferowały wiropłaty używane przez siły zbrojne państwa-producenta.