Na BME pierwszy raz pokazano publicznie najnowszą odmianę karabinka podstawowego systemu MSBS-5,56 w układzie klasycznym (MSBS-5,56K) ze zmienioną komorą zamkową i zmodyfikowanymi mechanizmami. Do tej pory broń była prezentowana jedynie na zamkniętych pokazach.
Komora spustowa MSBS-5,56K została inaczej ukształtowania, w celu zmniejszenia jej masy, poprawienia wytrzymałości i pewnej zmiany wzornictwa. Zdecydowano się wydzielić z niej odrębny chwyt pistoletowy. W przypadku tego ostatniego przyjęto taki montaż, aby można było stosować w broni komercyjne chwyty rodem z karabinka AR-15/M16.
Zmienił się kształt osłony spustu, dokonano też korekty wielkości i kształtu dźwigni mechanizmu zatrzasku zespołu ruchomego, którego dwa skrzydełka ulokowane są po prawej i lewej stronie kabłąka. Tym samym wyeliminowano przypadkowe oparcie palca na zatrzasku. Nieznacznie zmodyfikowano także podcięcie gniazda magazynka, co umożliwi wykorzystywanie w karabinku większej gamy magazynków, także bardzo popularnych na rynku wzorów z tworzywa sztucznego.
Zdecydowano się też na wprowadzenie montażu symetrycznych skrzydełek bezpiecznika-przełącznika rodzaju ognia, odpowiadających rozpowszechnionemu standardowi z AR-15/M16. Tak samo, jak w przypadku chwytu, umożliwia to zastosowanie komercyjnych części.
Jedną z najważniejszych zmian to przekonstruowany mechanizm spustowy. Umożliwia on zabezpieczenie broni niezależnie od położenia kurka. Dotychczas można było to zrobić dopiero po jego napięciu. Nie było to łatwe zadanie, bowiem tego rodzaju rozwiązanie jest chronione nadal obowiązującymi patentami innych producentów.
Poprawki w najmniejszym stopniu obejmowały komorę zamkową, jedynie rękojeść napinania została obniżona o 5 mm. Tym samym twórcy starają się uniknąć problemów trapiących m.in. belgijski FN SCAR. W konstrukcjach z monolitycznymi komorami zamkowymi z rękojeścią przeładowania boku, napięcie broni jest utrudnione i powoduje częste zranienia dłoni, bo jej ruch zahacza o podstawę (śruby, łączniki) celownika optycznego lub optoelektronicznego zamocowanego na grzbietowej szynie.